PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 4 | 87--106
Tytuł artykułu

Współdziałanie podmiotów na rynku lokalnym

Warianty tytułu
Cooperation of Entities in the Local Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyniki badań wskazują, że istnieje sprzężenie zwrotne pomiędzy rozwojem współpracy podmiotów występujących na danym rynku a rozwojem i konkurencyjnością tego rynku, o czym najlepiej świadczą klastry. W Polsce rozwój współpracy na rynkach lokalnych jest dopiero w początkowym stadium, choć po wejściu Polski do Unii Europejskiej można zaobserwować pozytywne zmiany w tym zakresie. W przyszłości szczególnie wskazane jest przyspieszenie jakościowych przemian w relacji przedsiębiorstwo - samorząd, które obecnie są ciągle zbyt słabe, podczas gdy ich stała współpraca oparta na zaufaniu i dobrej komunikacji oraz wzajemnym wspieraniu się może przynieść korzystne skutki dla poszczególnych przedsiębiorstw, jak i całego rynku lokalnego.
EN
The article examines the development of economic cooperation and partnerships on local markets. It specifically focuses on relations between enterprises and local governments, cooperation among enterprises and cooperation between enterprises and business environment institutions. The analysis also covers various forms of cooperation among municipalities. The analysis is based on the results of a survey carried out by the Institute of the Home Market and Consumption in mid-2005 among 100 municipalities from 11 provinces.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
87--106
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Frąckiewicz E., [2004], Partnerstwo w regionie - koncepcja PPP a podeście marketingowe, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Gregor B., Marks M., [2004], Związki i stowarzyszenia gmin jako forma partnerstwa (na przykładzie gmin wiejskich województwa łódzkiego), [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Grygier O., [2005], Prawdy i mity, "Rzeczpospolita" Rozwój infrastruktury, Vademecum, z 10 października.
  • Klastry, [2004], Innowacyjne wyzwanie dla Polski, praca pod redakcją St. Szultki, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk, luty.
  • Klich J., Poznańska K., [1999], Ośrodki wspierania biznesu w regionie krakowskim, [w:] Przedsiębiorczość a lokalny i regionalny rozwój gospodarczy, materiały konferencyjne pod redakcją J. Targalskiego, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Kostrzewski L., [2005], Razem łatwiej działać w biznesie, "Gazeta Wyborcza" z 15 grudnia.
  • Kłosiewicz U., Słomińska B., [1998], Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu sieci handlowej, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa.
  • Kucharska B., Malinowska M., [2004], Współpraca w działalności przedsiębiorstw w Polsce. Wyniki badań, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Łęcka I., [2004], Amerykańskie doświadczenia w budowaniu aliansów pomiędzy uniwersytetami a przemysłem, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Nierenberg B., [2004], Współpraca zagraniczna województwa opolskiego, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Odorowicz A., [2004], Wybrane aspekty partnerstwa publiczno-prywatnego w świetle wdrażania instrumentów polityki strukturalnej UE w latach 2004-2006 w Polsce, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Piwowar J., [2005], Wspólne przedsięwzięcia marketingowe przedsiębiorstw polskich i zagranicznych w obszarze Unii Europejskiej, [w:] Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Piesik L., [2005], Nowe Plany zagospodarowania przestrzennego. Prawo, a nie obowiązek, "Gazeta Prawna" z 19 lipca.
  • Stopczyński B., [2005], Partnerzy wspomagający kreowanie i komercjalizacje innowacji, [w:] Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Strużycki M., [2005], Male i średnie przedsiębiorstwa w kooperacji regionalnej, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa.
  • Strużycki M, Kłosiewicz U., [1996], Handel wewnętrzny na przełomie XX i XXI wieku (uwarunkowania, wyróżniki, dylematy rozwojowe), "Handel" nr 4.
  • Witek J., [2004], Diagnoza partnerskich relacji między firmami a samorządem, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Zeman-Miszewska E., Krakowiak M., [2004], Rola jednostek samorządu terytońalnego we wspieraniu rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] Partnerstwo w regionie, praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Zientek-Varga J., [2005], Wspóldzialanie samorządów jest konieczne, "Gazeta Samorządu i Administracji" nr 24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094030726

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.