PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 4 | 19--22
Tytuł artykułu

Reputacja firmy - efekt zarządzania tożsamością organizacyjną

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono definicje pojęcia reputacja. Omówiono miejsce reputacji w systemie zarządzania tożsamością organizacyjną, proces tworzenia reputacji przedsiębiorstwa oraz wymiary reputacji (dostrzegalność, wyrazistość, autentyczność, przejrzystość, spójność).
Rocznik
Numer
Strony
19--22
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • R. ABRATT, A New Approach to Corporate Image Management Process, "Journal of Marketing Management", nr 5, 1989, s. 63-76.
  • S.W. ALESSANDRI, Modeling Corporate Identity: A Concept Explication and Theoretical Explanation, "Corporate Communications: An International Journal", vol. 6, nr 4, 2001, s. 178.
  • H. BARICH, P. KOTLER, A Framework for Marketing Image Management, "Sloan Management Review", zima 1991, s. 94-104.
  • A.L.M. van den BOSCH, M.D.T. de JONG, W.J.L. ELVING, How Corporate Visual Identity Supports Reputation, "Corporate Communications: An International Journal", vol. 10, nr 2, 2005.
  • S.P. BROWN, The Moderating Effects of Insuppliers/ Outsuppliers Status on Organizational Buyer Attitudes, "Journal of the Academy of Marketing Science", vol. 23, nr 3, 1995, s. 170-181.
  • R. CLIFTON, E. MAUGHAN, The Future of Brands, Macmillan Business, Basingstoke 2000.
  • G.R. DOWLING, Corporate Reputations: Should You Compete On Yours ?, "Californian Management Review", vol. 46, nr 3, wiosna 2004, s. 22.
  • G.R. DOWLING, Developing Your Company Image Into a Corporate Asset, "Long Range Planning", vol. 26, nr 2, 1993, s. 101-109.
  • J.E. DUTTON, J.M. DUKERICH, C.V. HARQUAIL, Organization Images and Member Identification, "Administrative Science Quarterly", nr 39, 1994, s. 239-263.
  • C. FOMBRUN, Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, MA 1996.
  • C.J. FOMBRUN, C.B.M. VAN RIEL, Fame and Fortune, FT Prentice Hall, NY, 2004.
  • C. FOMBRUN, M. SHANLEY, What's in a Name? Reputation Building and Corporate Strategy, "Academy of Management Journal", vol. 33, nr 2, 1990, s. 233-258.
  • P. HERBIG, J. MILEWICZ, The Relationship and Credibility to Brand Success, "Journal of Consumer Marketing", vol. 10, nr 3, 1993.
  • T. J. KOSNIK, Corporate Positioning: How to Assess - and Build - a Company's Reputation, Harvard Business School Publ., luty 1989.
  • T. LEVITT, Industrial Purchasing Behavior: A Study of Communications Effect, Division of Research, Harvard Business School, Boston, MA, 1965, [w:] A. CARUANA, Corporate Reputation: Concept and Measurement, "Journal of Product & Brand Management", vol. 6, nr 2, 1997, s. 110.
  • K. MacMILLAN, K.G. MONEY, S. DOWNING, Successful Business Relationships, "Journal of General Management", vol. 26, nr 1, 2000, s. 69-83.
  • C.J. MASON, What Image Do You Project?, "Management Review", nr 82, listopad 1993, s. 10-16.
  • T.C. MELEWAR, A.R. WOOLDRIDGE, The Dynamics of Corporate Identity: A Review of a Process Model, "Journal of Communications Management", vol. 5, nr 4, 2001, s. 334.
  • J. MILEWICZ, P. HERBIG, Evaluating the Brand Extension Decision Using a Model of Reputation Building, "Journal of Product & Brand Management", vol. 3, nr 1, 1994, s. 41.
  • J. MILEWICZ, P. HERBIG, Reputation and Sales Force Success, "Marketing Intelligence and Planning", vol. 12, nr 1, 1994, s. 4-16.
  • C. VAN RIEL, J. BALMER, Corporate Identity: The Concept, Its Measurement and Management, "European Journal of Marketing", vol. 31, nr 5/6, 1997, s. 342.
  • P.W. ROBERTS, G.R. DOWLING, Corporate Reputation and Sustained Superior Financial Performance, "Strategic Management Journal", vol. 23, nr 12, s. 1077-1093.
  • C. SHAPIRO, Consumer Information, Product Quality and Seller Reputation, "Bell Journal of Economics", vol. 13, 1982, s. 20-35 [w:] J. MILEWICZ, P. HERBIG, Evaluating the Brand Extension Decision Using a Model of Reputation Building, "Journal of Product & Brand Management", vol. 3, nr 1, 1994, s. 44.
  • W. SITKO, A. ZARĘBSKA, Zintegrowany model zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie, "Organizacja i Kierowanie" 2006 (w druku).
  • Słownik języka polskiego PWN, M. SZYMCZAK (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • A.M. SPENCE, Market Signalling: Informational Transfer in Hiring and Related Screening Procedures, Harvard University Press, Cambridge, MA, 1974.
  • M. SULLIVAN, Measuring Image Spillovers in Umbrella Branded Products, "Journal of Business", vol. 63, nr 3, 1990, s. 309-329.
  • E.L. THORNDIKE, A Constant Error in Psychological Ratings, "Journal of Applied Psychology", marzec 1920, s. 25-29.
  • K. WEIGELT, C. CAMERER, Reputation and Corporate Strategy: a Review of Recent Theory and Applications, "Strategic Management Journal", nr 9, 1988, s. 443-454.
  • A.M. WEISS, E. ANDERSON, D.J. MACINNIS, Reputation Management as a Motivation for Sales Structure Decisions, "Journal of Marketing", vol. 63, nr 4, 1999, s. 74-89.
  • E. YOON, H.J. GUFFEY, V. KIJEWSKI, The Effects of Information and Company Reputation on Intentions to Buy a Business Service, "Journal of Business Research, nr 27, 1993, s. 215-228.
  • A. ZARĘBSKA, Motywacyjna rola wizji w przedsiębiorstwie, [w:] K. MARKIEWICZ, M. WAWER (red.), Problemy społeczne we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s. 97-105.
  • A. ZARĘBSKA, Nowy model identyfikacji i zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie, "Przegląd Organizacji" 11/2005.
  • A. ZARĘBSKA, Rozważania nad tożsamością organizacyjną przedsiębiorstw - konsensus pomiędzy teorią a praktyką, "Przegląd Organizacji" 4/2005.
  • A. ZARĘBSKA, Wizja - tożsamość pożądana przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2006 (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094469787

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.