Warianty tytułu
Consumer on Convenient Food Market
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule dokonano syntetycznej analizy postaw i zachowań konsumentów na rynku żywności wygodnej. (skr. oryg. streszcz.)
This paper presents results of researches related to consumer attitude and behaviors on convenient food market. It was showed, among the other, increasing popularity of products need a short culinary preparations, products attributes related to easiness and fastness of preparation for consumption. Different products from this group are used average several time on month and there are mostly fruit juices, powder soups, frozen vegetables, fruit and vegetable salads, meal and meet main meals. It was showed also growing time value for consumer, growing popularity of consumption away from house, specially in fast food restaurant and full acceptation of convenient food by young, busy people. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
9--13
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Adamczyk G. (2001): Analiza zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych i ich implikacje dla producentów żywności. Maszynopis rozprawy doktorskiej, AR Poznań.
- Janicki A. (1993): Żywność wygodna - definicje i etapy rozwoju. Przemysł Spożywczy 3/93.
- Senauer B., Asp E., Kinsey J. (1991): Food trends and the changing consumer Minnesota.
- Świderski F. (2003): Żywność wygodna i funkcjonalna. PWT.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095673898