PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 6 | 8--11
Tytuł artykułu

Strategie z perspektywy sieci - nowy nurt w rozwoju zarządzania strategicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono dotychczasowe ujęcia zarządzania strategicznego. Na tym tle zaprezentowano podejście do strategii z perspektywy sieci. Zdefiniowano założenia tego podejścia oraz podano aktualną w tym nowym podejściu definicję strategii.
Rocznik
Numer
Strony
8--11
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] ANSOFF H.I., (1965), Corporate Strategy: An Analytical Approach to Business Policy for Growth and Expansion, New York, McGraw Hill.
  • [2] ALLAIRE Y., FIRSIROTU M.E., (2000), Myślenie strategiczne, PWN, Warszawa.
  • [3] CHAMBERLIN E.H., (1933), Theory of Monopolistic Competition, Harvard University Press, Cambridge.
  • [4] CZAKON W., (2005), Sieci międzyorganizacyjne w strategii konkurencji, [w:] Management Forum, [red.] A. STABRYŁA, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków, s. 32-40.
  • [5] DYER J., SINGH, (1998), The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "The Academy of Management Review", vol. 24, nr 4.
  • [6] Filozofia a nauka. Zarys encyklopedyczny, (1987), Ossolineum, Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Łódź.
  • [7] GLIŃSKI B., KUC R.B., FOŁTYN M., (2000), Menedżeryzm. Strategia. Zarządzanie, KeyText, Warszawa.
  • [8] KOŹMINSKI A.K., (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa.
  • [9] LEARNED E.P., CHRISTENSEN C.R., ANDREWS KR, GUTH W.D., (1965), Business Policy: Text and Cases, Homewood, Irwin.
  • [10] MATCHE J.CH., (1987), Politigue generale de l'enterprise. Analyse et management strategique, Economica, Paris.
  • [11] MCKIERNAN P., (1992), Strategies for Growth. Maturity, Recovery and Internalization, Routledge, London and New York.
  • [12] MCKIERNAN P., (1997), Strategy Past; Strategy Future, "Long Range Planning", nr 30 (5).
  • [13] MINTZBERG H., (1994), The Rise and Fall of Strategic Planning. Reconceiving Roles for Planning, Plans and Planners, The Free Press, New York.
  • [14] MINTZBERG H., AHLSTRAND B., LAMPEL J., (1998), Strategy Safari. A Guided Tour Through the Wilds of Strategic Management, Prentice Hall, London, [za:] J. ROKITA, (2003), Organizacja ucząca się, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • [15] OBŁÓJ K., (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • [16] PENROSE E., (1959), The Theory of Growth of the Firm, Blackwell, Oxford.
  • [17] PERECHUDA K., (2005), Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • [18] PRAHALAD C.K., RAMASWAMY V., (2003), The New Frontier Experience Innovation, "MIT Sloan Management Review", lato, vol. 44, nr 4, s. 12-19.
  • [19] ROKITA J., (2005), Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • [20] SCHUMPETER J., (1954), Economic Doctrine and Method, G. Allen & Unwin, London.
  • [21] SCHUMPETER J., (1995), Kapitalizm, socjalizm, demokracja, PWN, Warszawa.
  • [22] SCHUMPETER J., (2005), Development, "Journal of Economic Literature", vol. XLIII, marzec, s. 108-120 (artykuł odnaleziony w 1993 r. przez H.U. Eslingera).
  • [23] STABRYŁA A., (2000), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa.
  • [24] TEECE D.J., PISANO G., SHUEN A., (2000), Dynamic Capabilities and Strategic Management, [w: ] The Nature and Dynamics of Organizational Capabilities, (2000), (red.) G. DOSI, R.R. NELSON, S.G. WINTER, Oxford University Press.
  • [25] The Elgar Companion to Institutional and Evolutionary Economics, (1994), (red.) G.M. HUDSON, W.J. SAMUELS, M.R. TOOL, t. II, Brookfield, Aldershot, Hants, [w:] GRUSZECKI T., (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095696695

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.