Czasopismo
2004
|
nr 1011 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
|
253--263
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge Management Information Society
Języki publikacji
Abstrakty
Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, o którym można mówić już dziś społeczeństwo bazujące na wiedzy. Zatem wiedza staje się najistotniejszym zasobem, który także podlega zarządzaniu. Autorki podjęły trud zdefiniowania pojęć wiedza oraz społeczeństwo informacyjne. W dalszej części przedstawiły generacje zarządzania wiedzą, które jasno wskazują na kierunki ewolucji zarządzania wiedzą.
The market value is one of the fundamental indicators when assessing the efficiency of the enterprise activity. Knowledge as any other enterprise asset must be managed. The paper consists of 5 parts. Part one is an introduction to the subject. Part two underlines importance of knowledge and knowledge management and its impact on the enterprise efficiency. The next one presents the information society. Part four gives short characteristics of the knowledge management generations. Short summary ends the paper. (original absract)
Rocznik
Strony
253--263
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Baborski A. (red.): Efektywne zarządzanie a sztuczna inteligencja. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1994, s. 20.
- Giza J.: Cele i kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego, http://republika.pl/spoleczenstwoinformacyjne/celeikierunkiSI.html z dnia 5.11.2003.
- Giza J.: Historia społeczeństwa informacyjnego, http://republika.pl/spoleczenstwoinformacyjne/historiaeur.html z dnia 5.11.2003.
- Giza J.: Społeczeństwo informacyjne w Polsce, Europie i w świecie. Idea społeczeństwa informacyjnego http://republika.pl/spoleczenstwoinformacy.jne/IdeaSI.html z dnia 5.11.2003.
- http://www.isoftl.netfirms.com/Rozdzial.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096121157