PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 57--62
Tytuł artykułu

Determinanty oraz zmiany konsumpcji żywności wśród Polaków

Autorzy
Warianty tytułu
Determinants and Changes of Food Consumption in Polish Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Struktura i wielkość spożycia żywności w polskim społeczeństwie ulegają ciągłym zmianom. W tym opracowaniu uwzględniono czynniki determinujące owe zmiany, zwrócono także uwagę na ich pozytywny lub negatywny charakter. Ponadto dokonano analizy średnich wielkości spożycia wybranych grup artykułów żywności w ostatnich latach. (oryg. streszcz.)
EN
A structure and a dimension of food consumption have been everlastingly changing in Polish society. In this paper the factors that determine those changes have been taken into consideration. There has been also their positive and negative function considered. An analysis of the average dimension of selected groceries consumption during the last years have been conducted. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
57--62
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bywalec C. (2003): Nowe zjawiska i tendencje w konsumpcji społeczeństw wysoko rozwiniętych. Ekonomista 3. Wydawnictwo Key Text, Warszawa.
  • Chmielewska B. (2001): Nierówności społeczne w sferze wyżywienia. Studia i Monografie lERiGŻ, nr 106.
  • Gil K., Cyran K. (2001): Jakość produktów żywnościowych a jakość życia. [W:] Rola agrobiznesu w kształtowaniu jakości życia. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 901, 513-520.
  • Grzybowska B. (2003): Rola przemysłu spożywczego w procesie wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich w: Wyzwania stojące przed rolnictwem i wsią u progu XXI wieku. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 980, 132-147.
  • Łuczka-Bakula W., Mądrzak C. J. (2003): Żywność konwencjonalna, ekologiczna i zmodyfikowana genetycznie - aktualny stan rynku i perspektywy jego rozwoju. Wieś i Rolnictwo, nr 3 ( 120), 82-99.
  • Michota-Katulska E. (2002): Zróżnicowanie regionalne dochodów, wydatków oraz konsumpcji wybranych artykułów spożywczych w gospodarstwach domowych rolników w: Zróżnicowanie regionalne gospodarki żywnościowej w Polsce w procesie integracji z Unią Europejską. Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, 423-443.
  • Rocznik Statystyczny RP (2000), GUS, Warszawa.
  • Rocznik Statystyczny RP (2002), GUS, Warszawa.
  • Świątkowska M., Berger S. (2001): Reklama żywności jako narzędzie kształtowania postaw konsumentów i rynku produktów spożywczych. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 119-125.
  • Świetlik K. (2003): Popyt na żywność w 2002 roku. Biuletyn Informacyjny Agencji Rynku Rolnego, nr 4.
  • Urban S. (1998): Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 44-57.
  • Urban S. (2001 ): Rola przemyski rolno-spożywczego w kształtowaniu jakości życia współczesnych Polaków [W:] Rola agrobiznesu w kształtowaniu jakości życia. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 901, 513-520.
  • Urban S. (2003): Spożycie żywności i samozaopatrzenie w żywność wśród ludności rolniczej. Roczniki Naukowe SERiA, T. V, z. 3, Warszawa - Poznań - Koszalin, 196-202.
  • Wysocki F., Kurzawa I. (2002): Analiza kształtowania się konsumpcji żywności w Polsce w ujęciu terytorialnym [W:] Zróżnicowanie regionalne gospodarki żywnościowej w Polsce w procesie integracji z Unią Europejską. Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, 399-422.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096121246

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.