PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 697 | 85--98
Tytuł artykułu

Działania marketingowe koncernów francuskich i niemieckich na rynku samochodów osobowych w Polsce

Warianty tytułu
Marketing Activities of French and German Companies on the Polish Motor Car Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu omówiono promocję samochodów francuskich i niemieckich w Polsce. Zwrócono uwagę na ich udziały na rynku, pozycje w rankingach sprzedaży i na działania kierowane do potencjalnych nabywców w celu zachęcenia ich do zakupu marek swoich modeli aut. Następnie podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn spadku sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w latach 2000-2002.
EN
The marketing activities of manufacturers on the motor car market involve the creation of product image. This requires promotion through advertising, impact through brands - symbols that make a lasting impression on our perceptions and associations - such that the product exists in our consciousness. Other important elements of marketing include prices and the distribution of offered cars. Here, institutions such as banks (Fiat Bank, VW Bank, Renault, Toyota, Mercedes) should be listed, as should leasing firms founded by car companies that have had a significant impact on the creation of synergy, reflected in the sale of 640,000 cars in 1999. Competition between German and French companies on the Polish motor car market may be analysed with respect, inter alia, to their market share, the sales ranks of offered makes, or the level of expenditure on advertising. In the 2000-2002 period, however, a drop in sales occurred on the Polish car market. Economic growth slowed, unemployment increased, currency exchange rates and interest rates fluctuated, and the Daewoo concern went bankrupt. Since 2003, however, an economic recovery has been noted - GDP growth of 3.7% compared to 1.2% in 2002; in 2003, 358,400 new cars were sold (compared to 310,900 in 2002). Factors encouraging purchases could also be the interest rate policy of the Monetary Policy Council and EU accession. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--98
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • AMS, C znaczy Citroen, „Media i Marketing Polska" 2000, nr 21.
  • Brzeziński M., I nie opuszczę cię ..., „Auto-Swiat" 2001, nr 39.
  • Chądzyński M., Bankructwo na kredyt, „Business Week" 2002, nr 3.
  • Grzeszak A., Rynek z zadyszką, „Business Week" 1999, nr 2.
  • Krasnodębski M., Powrót mistrza? „Auto Sukces" 2003, nr 11.
  • Kublik A., Bankowe żniwa, „Gazeta Wyborcza", 11 lutego 2000.
  • Kublik A., Kraj zalany starymi autami, „Gazeta Wyborcza" 2005, nr 11.
  • Le jour de gloire est arrive, „Auto-Motor-Sport" 2002, nr 10.
  • Lewiński P.H., Retoryka reklamy, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999.
  • Następne megahity, „Auto-Swiat" 1998, nr 25.
  • P.R., Zysk mniejszy o potowe, „Rzeczpospolita" 2003, nr 254.
  • QUB, Sprzedaż samochodów: Europa wybiera Azję, „Gazeta Wyborcza" 2004, nr 13.
  • Stefański R., Wojna trwa, „Auto-Motor-Sport" 1998, nr 4.
  • T.F., B.P., Nie wszystko złoto, „Auto-Motor-Sport" 1999, nr 9.
  • Trębski K., Wesołowska R, Bankomatnia, „Wprost" 2002, nr 46.
  • Więcław E., Polacy pełni optymizmu, „Rzeczpospolita" 2004, nr 11.
  • W kręgu Clio, „Media i Marketing Polska" 2001, nr 13.
  • Żakowski M., Autoreklama, „Auto Sukces" 2000, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096517988

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.