PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1011 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 372--384
Tytuł artykułu

E-learning w procesie współczesnego kształcenia

Autorzy
Warianty tytułu
E-learning in the Process of Modern Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawione zostały problemy współczesnego kształcenia, wskazując na potrzebę ustawicznego, intensywnego, efektywnego, łatwego w dostępie i otwartego dla wszystkich sposobu nabywania i doskonalenia wiedzy i umiejętności. Wskazano na miejsce e-learningu we współczesnym kształceniu i opisano jego praktyczną implementację. Przedstawiony system szkoleniowy TRIMAR jest przykładem wykorzystania nauczania przez Internet, przeznaczonym głównie dla pracowników MŚP, którzy chcą poszerzyć wiedzę i umiejętności z zakresu wprowadzenia i prowadzenia e-marketingu. Specyfika systemu oraz przyjęte w jego budowie rozwiązania powodują, że może być on wykorzystany także przez osoby zainteresowane problematyką marketingu internetowego.
EN
In information economy success of an enterprise depends on its innovativeness, creativity, and abilities to acquire and utilise knowledge. These factors are strongly related with employees' abilities, competencies and knowledge that are all generated through learning-beginning from elementary education through particular educational stages to-finally-individual knowledge acquisition. The article aims at characterising transformations in the theory and practice of contemporary education, showing that e-learning is a technique that complies with new education paradigms and presenting an example of practical realisation of e-learning. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Baley S.: Psychologia wychowawcza w zarysie. Wyd.7. PWN, Warszawa 1967.
  • Glockel H.: Vom Unterricht. Lehrbuch der allgemeinen Didaktik. Verlag Klinkhard 1990.
  • Gołuchowski J., Ziemba E.: E-marketing Education of SME's Managers in Internet Age. [w:] DSS in the Uncertainty of the Internet Age. Ed. by T. Bui, H. Sroka, S. Stanek, J. Goluchowski. University of Economics, Katowice 2003.
  • Gołuchowski J., Ziemba E.: Inteligentny system szkolenia w zakresie e-marketingu jako narzę­dzie wzbogacania wiedzy decydentów w MSP. [w:] Zastosowania informatyki i analizy systemo-wej w zarządzaniu. Praca zbiór, pod red. J. Studzińskiego, L. Drelichowskiego, O. Hryniewicza. PAN, IBS, Warszawa 2003.
  • Gram, T., Mark, Т., McGreal, R.: A Survey of New Media Development and Delivery Software for linternet-Based Learning. Industry Canada, Science Promotion and Academic Affairs Branch - http://teleeducation.nb.ca/reports/ environment/ -1999.
  • Juszczyk S.: Metodyka nauczania informatyki w szkole. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.
  • Kąkolewicz M.: Zewnętrzne struktury wiedzy - nowa strategia i technologia uczenia się. [w:] Media i edukacja. Praca zbiór, pod red. W. Strykowskiego, [w:] Skrzydlewskiego. Wydawnic­two eMPi2 s.o., Poznań 2002.
  • Kubiak M. J.: Zmieniający się paradygmat kształcenia. „Wirtualna Edukacja" 2003 nr 16.
  • Kukła E.: Strategie nauczania w multimedialnych systemach edukacyjnych, [w:] Multimediale i sieciowe systemy informacyjne. Praca zbiór, pod red. Cz. Danilowicza. Politechnika Wrocław­ska, Wrocław 2000.
  • Kupisiewicz Cz: Dydaktyka ogólna. Graf Punkt, Warszawa 2000.
  • Mischke J.: Edukacja v cywilizacji informacyjnej; Polska-świat, stan obecny-perspektywy, kon­sekwencje zmiany paradygmatu kształcenia. IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa: Informa­tyczne przygotowanie nauczycieli. Akademia Pedagogiczna, Kraków 2000.
  • Nawroczyński B.: Zasady nauczania. Wyd. 3. Ossolineum. Wrocław 1961.
  • Oliver C.M.: Curriculum Design for e-Learning, e-Tutoring for Effective e-Leaming, Univeristy of Ulster Jordanstown, Tech Learn Generic Center, Learning and Teaching Support Network, Liverpool Hope University College, 2002.
  • Riesbeck, C., Schänk, R., Hillsdale, N.J.: Inside Case-Based Reasoning. Lawrence, Erlbaum 1989.
  • Wierzbicki A.P.: Polska na rozstajach historii: Szansę i zagrożenia integracji ze społecznością euroatlantycką w obliczu wyzwań społeczeństwa informacyjnego, [w:] Materiały konferencyjne „Polska wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego: aksjologiczne i społeczne dylematy in­tegracji z Unią Europejską". Wydawnictwo Instytutu Rozwoju i Studiów Strategicznych.. Seria: „Raporty" nr 67, Warszawa 1998.
  • Ziemba E: Zastosowanie elektronicznego nauczania do szkolenia pracowników w zakresie e-marketingu [w:] Systemy wspomagania organizacji. Praca zbiór, pod red. T. Porębskiej-Miąc i H. Sroki. AE. Katowice 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096567513

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.