PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 78--82
Tytuł artykułu

Zarządzanie kapitałem marki w przedsiębiorstwach branży mleczarskiej w Polsce

Warianty tytułu
Brand Equity Management in Polish Dairy Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono zagadnienia związane z zarządzaniem kapitałem marki na rynku produktów mleczarskich w Polsce. W opracowaniu szczególną uwagę zwrócono na lojalność konsumentów wobec marek, postrzeganą jakość marek oraz znajomość marek. Przedstawiono również pozycjonowanie marek jako element zarządzania kapitałem marek. (oryg. streszcz.)
EN
Brand equity can be analysed in financial and marketing aspects. Strong brands are observed on the yogurt and UHT milk market compared to the non-brands markets like ripened cheese and traditional white cheese market. The aim of this study was to present the selected elements of brand eąuity including consumers ' loyalty, brand perceived quality and brand awareness. Brand equity management means join activity in distribution, price strategies and the adequate brand positioning. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
78--82
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aaker D.A. (1991): Managing brand equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, New York 1991.
  • Altkorn J. (1999): Strategia marki. PWE, Warszawa.
  • Falkowski A., Tyszka T. (2001): Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Górska-Warsewicz H., Pałaszewska-Reindl T. (2002): Marka na rynku produktów żywnościowych. Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Kalin B.E. (1999): Strategie marki a zachowanie konsumenta. [W]: Marketing Doskonały cz. 8, dodatek do Pulsu Biznesu, 20.10.
  • Kall J. (2001): Silna marka. Istota i kierowanie. PWE, Warszawa.
  • Kubacka D. (2000): Lojalny klient w strategii działania przedsiębiorstwa handlowego. [W]: Marketing - współczesne obszary badania i zastosowania. Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Sethuraman R., Cole C. (1999): Factors influencing the price premiums that consumers pay for national brands over store brands. The Journal of Product & Brand Management, no. 4, 34-35.
  • Sudol S., Szymczak J., Haffer M. (2000): Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa.
  • Urbanek G. (2000a): Koncepcja kapitału marki. Marketing i Rynek, nr 5, 8-15.
  • Urbanek G. (2000b): Składniki kapitału marki. Marketing i Rynek, nr 6, 15-24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096636368

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.