PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 3 | 27--33
Tytuł artykułu

Pozaekonomiczne uwarunkowania działań przedsiębiorczych na rynkach lokalnych

Warianty tytułu
Non-Economic Terms and Conditions for Enterpreneurial Activities in Local Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wśród badaczy jest stosunkowo duża zgodność opinii, że przejawianie postaw właściwych przedsiębiorczości jest warunkowane m.in. wieloma czynnikami socjopsychicznymi. Samą przedsiębiorczość definiuje się często jako cechę osobowości. Wiara w siebie, przekonanie o posiadanych wysokich kwalifikacjach, skłonność do podejmowania działań obarczonych ryzykiem, to tylko niektóre spośród socjopsychicznych aspektów przedsiębiorczości i przedsiębiorców1. Wśród osób, które tworzą nowe mikroprzedsiębiorstwa, dominują osoby z wykształceniem średnim, osoby bowiem z wykształceniem wyższym mają z reguły więcej możliwości zatrudnienia. O byciu przedsiębiorcą w większym stopniu niż wykształcenie decydują jednak pewne predyspozycje, w tym dążenie do niezależności, kreatywność. Z badań wynika, że przedsiębiorcy w większym stopniu niż inni ludzie przejawiają optymistyczne przekonania i wykazują większą skłonność do podejmowania ryzyka — i to często dużego, o czym świadczy m.in. to, że w wielu przypadkach otrzymywane zyski nie równoważą poniesionych przez przedsiębiorcę kosztów oraz to, że stosunkowo duży procent nowo otwieranych firm upada (wg danych GUS w rok po podjęciu działalności pozostaje tylko 64,4%, po dwóch latach — 44,5%, a po trzech — 39,2%).
EN
In her article, the author presents the results of surveys conducted by the Institute of Home Market and Consumption on the terms and conditions for entrepreneurial activities in local markets, focusing on non-economic terms and conditions that include the socio-psych-ical factors (e. g., self-confidence, conviction of high skills possessed, tendency to undertake risky actions), a degree, in which the local self-government is interested in creating climate, and conditions for developing entrepreneurship as well as cooperation between various entities in the local market.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--33
Opis fizyczny
Bibliografia
  • U. Kłosiewicz-Górecka, B. Słomińska, Przedsiębiorczość jako stymulator rozwoju rynku lokalnego, IRWiK, Warszawa 2005.
  • J. K. Kowalski, Najbardziej przedsiębiorczy średnio wykształceni, Gazeta Prawna z 25 lipca 2005 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096775259

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.