PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 3 | 185--199
Tytuł artykułu

Proekologiczne zmiany w strategiach produktowych polskich przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Proenvironmental Changes in Companies' Product Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny świat, a zwłaszcza bogate społeczeństwa stają dziś przed bardzo poważnym wyzwaniem, jakim jest zmiana obowiązującego dziś modelu konsumpcji na bardziej przyjazny środowisku. Nie uda się jednak tego osiągnąć bez dokonania pewnych zmian w strategiach produktowych przedsiębiorstw. Zmiany te oznaczają konieczność opracowywania i wytwarzania w sposób możliwie dla środowiska najbezpieczniejszy produktów, które można określić mianem proekologicznych. W niniejszym artykule postawiono sobie pytanie: czy przedsiębiorstwa działające w Polsce podejmują jakieś działania w tym zakresie? Wydaje się, że na razie sytuacja pod tym względem daleka jest jeszcze od zadawalającej. Niemniej jednak trudno nie zauważyć, że taki trend w tych przedsiębiorstwach się pojawia, a to daje nadzieję, że w przyszłości oferta polskich firm będzie bardziej przyjazna dla środowiska.(org. streszcz.)
EN
One of the most important challenges that contemporary world is facing is the necessity of changing the present consumption model to more environmental friendly one. To do so it is necessary to increase the supply of green products and services on the market. The main aim of this article is to analyse whether companies operating in Poland are interested and ready to make their offer more environmental friendly. It seems that at least for now any significant change in this area is not very much possible, although there are some signals suggesting that in the future the situation will change.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
185--199
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Borys T., Kobyłko G., Rogala P., (1997), Ekoetykietowanie jako element systemu informacji o jakości, w: Ekologia wyrobów, red. Adamczyk W., AE w Krakowie, Kraków.
  • Daszkiewicz A., Dobiegała-Korona B., (1998), Opakowanie - instrument marketingu, CIM, Warszawa.
  • Demianowicz A., Leśniak J., Znaniecki P., (1997), Rola ekoetykietowania w zarządzaniu ochroną środowiska, w: Zarządzanie ochroną środowiska w przedsiębiorstwie i gminie, red. Poskrobko B., Poznań -Białystok - Ustronie Morskie.
  • Eckhardt E., (1991), Topical questions about packaging, Okontor Verlag.
  • Hales C. F., (1999), Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa.
  • Kotler P., Armstrong G., (1997), Marketing: Ań Introduction, Prentice Hali, New Jersey.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola,(l994), Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Lackova A., Karkalikova M., (2000), Ecological aspects of the innovation process, w: Ekologia wyrobów, red. Adamczyk W., Kraków, s. 151 -154.
  • Leśniak J., (1995), Ekologiczne znaki towarowe w ochronie środowiska przyrodniczego, Ekonomia I Środowisko nr l. Mruk H., Rutkowski I. P., (1999), Strategia produktu, PWE, Warszawa.
  • Nierzwicki W., Richert M., Rutkowska M., Wiśniewska M., (1997), Opakowania. Wybrane zagadnienia, Wyd. WSM, Gdynia.
  • Peattie K., (1995), Environmental Marketing Management. Meeting the Green Challenge, Pitman Publishing, Londyn.
  • Peattie K., (1992), Green marketing, Pitman Publishing, Londyn.
  • Soler C., (1995), Ecologically friendly buying - theoretical implications of a phenomenological perspective, GRI Report Goeteborg.
  • Urbanek G., (2002), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa.
  • Wąsik J. F., (1997), Green Marketing and Management. A Global Perspective, Blackwell Publishers.
  • Żurawik B., Żurawik W., (1998), Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000099655843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.