PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 540 Informacja w społeczeństwie XXI wieku | 319--331
Tytuł artykułu

Zastosowanie systemów chatter-bot do wspomagania zarządzania

Warianty tytułu
The Application of Chater-bot Systems for Management Support.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozdziału jest analiza systemów przetwarzania języka naturalnego do wspomagania zarządzania na przykładzie chatter-botów - tzw. wirtualnych konsultantów - systemów informatycznych, które potrafią odpowiadać na pytania zadawane w języku naturalnym. Przedstawiono zakres zastosowań systemów, główne czynniki wpływające na ich funkcjonalność, analizę kosztów wdrożenia i efektywności inwestycji oraz przykłady komercyjnych zastosowań. (oryg. streszcz.)
EN
The chapter aims at analysing the natural language processing systems for management support on the example of chatter-bots, i.e. the so-called virtual assistants - information systems that are able to answer questions asked in natural language. The article presents the possible ranges of the application of the systems, the main factors determining their functionality, the analysis of the implementation costs and the effectiveness of the investment, as well as some examples of their commercial applications. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Artificial Intelligence Foundation, chatter-bot A.L.I.C.E., http://www.alicebot.org
  • Buczkowski J., Zastosowanie systemów przetwarzania języka naturalnego w biznesie, Praca dyplomowa magisterska, WZiE PG, Gdańsk 2004.
  • Buczkowski J., Forkiewicz M., Chatter-boty - nowe narzędzie w e-commerce, w: Tubielewicz A. (red. nauk.), Problemy informatyki w zarządzaniu, WZiE PG, Gdańsk 2004, s. 5-10.
  • Buczkowski J., Forkiewicz M., Wdrożenia komercyjne chatter-botów, w: Szczerbicki E. (red. nauk.), Electronic Commerce: Teoria i zastosowania, WZiE PG, Gdańsk 2005, s. 61-68.
  • Extempo Systems Inc., witryna internetowa, http://www.extempo.com
  • Fido interactive, chatter-bot Fido, http://www.fido.pl
  • Kiwilogic.com AG, witryna internetowa, http://www.kiwilogic.com
  • Kiwilogic Lingubot Technology Overview, Kiwilogic 2002, http://www.kiwilogic.com
  • Kiwilogic Overview Self Help, praca zbiorowa, Kiwilogic AG, 2004, http://www.kiwilogic.com
  • Media Semantics Inc., witryna internetowa, http://www.mediasemantics.com
  • Novomind AG, witryna internetowa, http://www.novomind.de [12] SAP, chatter-bot rekrutacyjny, http://www.sap.de
  • Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, chatter-bot Hubert, http://www.hestia.pl
  • Ster-Projekt, chatter-bot Adam, http://www.spsa.com.pl
  • The Chatterbot Collection, http://www.geocities.com/brizglace
  • Wallace R., AIML Overview, A.L.I.C.E. Foundation 2000, http://www.pandorabots.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000100665918

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.