PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1099 Spójność społeczna, gospodarcza i terytorialna w polityce Unii Europejskiej | 249--257
Tytuł artykułu

Marketing relacji w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej

Warianty tytułu
Relationship Marketing in an Enterprise Activity on the EU Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przybliżono problematykę innowacji w przedsiębiorstwie i na rynku Unii Europejskiej. Omówiono wykorzystanie marketingu relacji w procesie innowacji.
EN
Network organization activity in accordance with relationship marketing conception in innovation processes becomes of strategic importance for global economy development. Innovation process consist of the following activities: search of innovation conception, solution elaboration, innovation application in an enterprise, promotion and sale of it in the market, and also continuous development of il al the time. Enterprises, research and development, financial support and innovation transfer institutions as partners of regional innovation system collaborate among themselves in innovation processes in accordance with relationship marketing conception and within the limits of network organization. The purpose of firm collaboration with its clients and partners in innovation process is the improvement of its competitive position in the market. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Dolińska M., Procesy innowacji w przedsiębiorstwie, na rynku, w regionie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2004 nr 9.
  • 2. Morrison M., Mezentseff L., Learning Alliances - a New Dimension of Strategic Alliances, "Management Decision" 1997 nr 35/5.
  • 3. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • 4. Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • 5. Rigby Ch., Zook Ch., Open-Market Innovation, "Harvard Business Review" October 2002.
  • 6. Rydel M., Ronkowski C., Marketing partnerski, "Marketing i Rynek" 1994 nr 1.
  • 7. Stachowicz J., Kapitał intelektualny podstawą tworzenia i rozwoju lokalnych zgrupowań w regionie, [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości - nowe paradygmaty zarządzania europejskiego, książka poświęcona 50-leciu pracy prof. W.M. Grudzewskiego, Wydawnictwo Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102728276

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.