Warianty tytułu
Technological and marketing quality
Języki publikacji
Abstrakty
W swojej pracy autor wyróżnia dwa rodzaje jakości. Pierwsza, nazwana "jakością techniczną" wyrobu opiera się przede wszystkim na obiektywnej wiedzy inżynierskiej, ale weryfikowanej na rynku przez potencjalnych nabywców. Druga, określona "jakością marketingową" mierzona jest za pomocą skłonności klienta do nabycia w danym środowisku wybranego wyrobu.
The author proposes to distinguish two kinds of quality. The first one is so called the "technological quality" and we mean under it technical designing of a product. There is the other meaning of quality which for these considerations is more important. It is called "marketing quality", which is determined by the client's inclination to purchase the chosen product. Therefore the author proposes the fundamental pattern (1), which allows to measure the quality by application of numerical scales. The other patterns derive from the (1). The considerations are ended with examples of some solutions. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Grabiński T., Wydymus S., Zeliaś A., 1989, Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych, PWN, Warszawa.
- Sadowski W., 1957, Tablice statystyczne, PWN, Warszawa.
- Steczkowski J., 1995, Metoda reprezentacyjna w badaniach zjawisk ekonomiczno-społecznych, PWN, Kraków-Warszawa.
- Zimny Z., 1971, Podstawy psychologii i socjologii pracy. Materiały szkoleniowe nr 19, Ośrodek Postępu Technicznego, Doskonalenia Kadr Kierowniczych, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102849854