PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 680 | 59--74
Tytuł artykułu

Uwarunkowania rozwoju nowoczesnych form handlu detalicznego

Warianty tytułu
Conditions for the Development of Modern Forms of Retail Trade
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę przedstawienia uwarunkowań rozwoju i przesłanek wyboru przez konsumentów nowoczesnych form handlu detalicznego. Zwrócono uwagę na sklepy wielkopowierzchniowe, oraz na handel elektroniczny - nowoczesną formę zwierania transakcji handlowych. W sposób syntetyczny porównano tradycyjne i nowoczesne kanały dystrybucji oraz przedstawiono typologię konsumentów według najczęściej wybieranych form handlu.
EN
The changes observed in Polish trade in recent years are reflected not only in the dynamic growth of retail sales outlets and new ownership structures, but also in new forms of activity. Today - besides to the dynamic growth of large-area facilities - it is possible to observe the evolution of traditional trade into a new form: e-commerce. The report discusses the issue of concentration, a process characteristic of modern changes in the market economy. Supported by expert opinion, the author presents its probable trajectory of development as well as the places where people will shop over the next ten years. The author attempts to reveal the conditions for development and assumptions behind consumers' selection of large-area stores - among the most popular places to conduct traditional shopping. In particular, the article draws attention to dynamically developing shopping centres and also presents modern forms for conducting transactions, i.e., e-commerce. The author compares traditional and modern distribution channels, i.e., traditional commerce with e-commerce, and classifies consumers according to their most frequently chosen form of purchasing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--74
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Centra handlowe w Europie, „Życie Handlowe" 1997, nr 36.
  • Chwałek 3., Nowoczesny sklep, WSiP, Warszawa 1991.
  • Dietl J., Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa 1991.
  • Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWE, Warszawa-Łódź 2001.
  • Gregor В., Stawiszyński M., E-commerce, Oficyna Wydawnicza, Bydgoszcz-Łódź 2002.
  • Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, red. J. Szumilak, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004.
  • Ktosiewicz-Górecka U., Jakościowe przemiany handlu w Polsce, „Marketing i Rynek" 2002, nr 1.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Kucharska B., Kierunki rozwoju sieci handlowej w Polsce, „Handel Wewnętrzny", IRWiK, Warszawa 2003, nr 2.
  • Maleszyk E., Koncentracja na rynku wewnętrznym [w:] Sieci handlowe w procesach koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa 2002.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  • Mielczarek A., E-biznes i handel internetowy, „Handel Wewnętrzny", IRWiK, Warszawa 2003.
  • Olejnik M., Sojkin B., Handel tradycyjny a handel elektroniczny, „Marketing i Rynek" 2001, nr 9.
  • 8 nud USD w handel, www.tradepress.com.pl, 30.04.2003 r.
  • Powstaną centra handlowe i „malle", „Życie Handlowe" 1997, nr 36.
  • Sullivan M., Adcock D., Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000104761714

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.