Warianty tytułu
Structural Equivalence of Means-end Chains
Języki publikacji
Abstrakty
W pracy omówiono metody i techniki kolekcjonowania i analizowania łańcuchów środków-celów oraz zwrócono uwagę na analizę ekwiwalencji strukturalnej. Zidentyfikowano również ekwiwalencję strukturalną środków-celów używając do tego celu metod modelu CONCOR i modelu stochastycznego struktur blokowych (programy UCINET i StOCNET).
This article is devoted to the issue of identifying equivalent means-end chains based on qualitative laddering. The author discusses the basic methods and techniques of collecting and analysing means-end chains and places particular focus on an analysis of structural equivalence. An estimate of equivalence involves using social network theory to analyse data. The author identifies the structural equivalence of chains using deterministic methods the CONCOR model) and the stochastic block-structures model (UCINET and StOCNET programs). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--115
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Boer R, Huisman M., Snijders T.A.B., Zeggelink E.P.H., StOCNET. An Open System for Advanced Statistical Analysis of Social Networks, Version 1.4, ProGAMMA/ICS, Groningen, 2003.
- Borgatti S.R, Everett M.G., Freeman L.C., Ucinet for Windows: Software for Social Network Analysis, Analytic Technologies, Harvard 2002.
- Hanneman R. A., Social Network Analysis. On-Line Textbook, http://wizard.ucr.edu.
- Myrs J.M., The Benefit Structure Analysis: A New Tool for Product Planning, „Journal of Marketing" 1976, nr 40, s. 23-32.
- Nowicki K., Snijders T.A.B., Estimation and Prediction for Stochastic Blockstructures, „Journal of the American Statistical Association" 2001, nr 96, 1077-1087.
- Reynolds T.J., Gutman J., Laddering Theory. Method, Analysis and Interpretation, „Journal of Advertising Research" 1988, nr 2.
- Sagan A., Metody sieciowe w analizie łańcuchów środków-celów z wykorzystaniem programu UCINET, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 558, Kraków 2001.
- Young S., Feigen B., Using the Benefit Chain for Improved Strategy Formulation, „Journal of Marketing" 1975, nr 39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000104813633