PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 680 | 117--133
Tytuł artykułu

Współzależność cech produktów w modelach bazujących na opiniach konsumentów

Warianty tytułu
Correlation of Product Traits in Consumer Opinion-Based Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zadaniem artykułu jest przedstawienie relacji pomiędzy takimi cechami globalnymi, jak: ocena ogólna produktu, postrzegana jego jakość, wizerunek firmy i satysfakcja z produktu w kontekście postawy wobec firmy i jej produktu oraz ocenami cząstkowymi wyrażonymi w skali ocen i za pomocą stwierdzeń w skali Likerta. Przeprowadzone badania dotyczą usług bankowych.
EN
The purpose of this article is to show the relationship between global and partial assessments in the context of attitudes towards firms and their products using the example of banking services. In the event that covariance in traits arises, factor analysis models are used to reduce this occurrence. The empirical data shows that the examined population is not uniform. Treating the intensity of attitude toward one's bank as a control variable revealed that the most important indicators of correlation - both for global and partial assessments - are found among those with negative attitudes, yet the correlations between global assessments are much higher. The lowest indicator of correlation was observed for respondents expressing neutral attitudes; this may be due to the fact this category includes neutral respondents as well as those expressing no opinion with regard to their banks. It may be assumed that in using factor analysis to reduce traits, the factor structure in each group would be different. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--133
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Karaszewski R., TQM teoria i praktyka. Dom Organizatora TNOIK, Toruń 2001.
  • Parasuraman A., Zeithmal V.A., Berry L., A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, „Journal of Marketing" 1985, vol. 49, Autumn.
  • Stobiecka J., Pomiar stabilności opinii respondentów na skalach szacunkowych [w:] Zastosowania metod ilościowych, red. J. Dziechciarz, „Ekonometria", nr 13, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 1010, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Stobiecka J., Porządkowy czy interwałowy charakter skal szacunkowych stosowanych w naukach społecznych [w:] Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym, red. E. Gatnar (VI Warsztaty Metodologiczne), Prace Naukowe AE w Katowicach, Wydawnictwo Uczelniane AE w Katowicach. Katowice 2003.
  • Stobiecka. J., Kola zależności warunkowych w modelowaniu zjawisk rynkowych [w:| Zależności przyczynowo-skutkowe w badaniach rynkowych i marketingowych, red. S. Mynarski (V. Warsztaty Metodologiczne), Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2002.
  • Stobiecka J., Wykorzystanie podejścia „wiele cech - wiele metod" do oceny wiarygodności skal pomiarowych [w:| Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych, red. M. Walesiak (IV Warsztaty Metodologiczne), Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 856, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105088615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.