PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 5-6 | 87--93
Tytuł artykułu

Rozwój polskiej nauki o rynku

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie znaczącego dorobku obchodzącej stulecie istnienia Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w zakresie nauki o handlu i rynku. Wyróżniono trzy okresy rozwoju nauki o rynku w Polsce: międzywojenny, centralnie planowanej gospodarki oraz transformacji gospodarczej.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
87--93
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza rynku. Systemy i mechanizmy. Praca zbiorowa pod red. S. Mynarskiego. Kraków 1993, Akademia Ekonomiczna w Krakowie.
  • J. Beksiak: Rozwój gospodarki socjalistycznej a rozwój rynku. "Handel Wewnętrzny" nr 4/1930.
  • M. Chorzewski: Przemysł metalowy w Polsce. Referat na II Zjazd Polskich Techników. Warszawa 1927.
  • E. Dąbrowski: Nieuczciwe współzawodnictwo. Warszawa 1929.
  • Z.M. Drabik: Kilka uwag o reklamie. Warszawa 1935.
  • Drogi wyjścia z polskiego kryzysu gospodarczego. Opracowanie wykonane na zlecenie KBN przez W. Wilczyńskiego i zespół pracowników naukowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, redakcja naukowa W. Dymarski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Poznań 1952, s. 17.
  • A. Hodola: Wstęp do badań rynku. Warszawa 1961. PWG.
  • M. Konieczny: Reklama. Podręcznik do nauki nowoczesnej reklamy. Poznań 1936.
  • L. Koźmiński: Ceny jednolite w handlu detalicznym. Warszawa 1946.
  • L. Koźmiński: Ekonomika obrotu towarowego. Warszawa 1946.
  • L. Koźmiński: Nauki handlowe w Wyższej Szkole Handlu i Szkole Głównej Handlowej. Problemy dostrzegane i pomijane. Referat na zjazd absolwentów SGPiS 1966.
  • L. Koźmiński: Sprzedaż po cenach jednolitych w handlu detalicznym. Warszawa 1939.
  • L. Koźmiński: Wielkie przedsiębiorstwa handlu detalicznego we Francji. Warszawa 1937.
  • J. Kramer: Badania rynkowe i marketingowe. Warszawa 1994, PWE, s. 190-191.
  • E. Lipiński: Teoria ekonomii i aktualne zagadnienia gospodarcze. Warszawa 1961, s. 71 i następne.
  • M. Nasiłowski: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Instytut Kształcenia Ekonomicznego przy PTE, Warszawa 1992 Wydawnictwo Key Text.
  • E. Nawrocki: Uwagi o badania rynku zbytu. Warszawa 1934-1935.
  • A. Noga: Dominacja a efektywna konkurencja. Warszawa 1993, SGH.
  • S. Nowacki, W. Nowacki: Typy rynkowych mechanizmów funkcjonowania gospodarki. Aspekty efektywnościowe. Warszawa 1991, SGPiS, s. 63-64, 109.
  • Pamiętnik trzydziestolecia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie l906-1936, Warszawa 1938.
  • T. Przybyciński: Konkurencja i ład rynkowy - przyczynek do teorii i polityki konkurencji. Warszawa 2005, SGH.
  • F. Tomanek: Handel towarowy i pieniężny oraz jego organizacja. Lwów. Warszawa, 1925.
  • W. Wilczyński: Rynek sprzedawcy i rynek nabywcy a optymalne wykorzystanie zasobów. Poznań 1963, WSE, s. 165 i następne.
  • W. Wrzosek: Funkcjonowanie rynku. Warszawa 1994, PWE, s. 9-10.
  • W. Wrzosek: Trzy spojrzenia na rynek. "Handel Wewnętrzny" nr 4/1980.
  • Zachowania podmiotów rynkowych. Praca zbiorowa pod red. J. Kramer. Warszawa 1999, PWE.
  • J. Zagórski: Ogólna teoria konkurencji. Warszawa 1947.
  • J. Zagórski: Teoria rynku. Maszynopis niepublikowany. Warszawa 1948.
  • Z. Zakrzewski: Drogi i manowce reklamy. Warszawa (brak roku wydania).
  • J.G. Zieliński: Miejsce konsumenta w gospodarce planowej. "Ekonomista" nr 4/1960.
  • J.G. Zieliński: Rachunek ekonomiczny w socjalizmie. Warszawa 1961.
  • L. Żabiński: Polityka rynkowa. Warszawa 1991, PWE.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105385295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.