PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | numer specjalny | 107--111
Tytuł artykułu

Strategie rozwoju mikroprzedsiębiorstw

Warianty tytułu
Growth Strategy in Micro Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na podstawie wyników badań empirycznych mikrofirm w regionie gdańskim, autorka sformułowała ogólne wnioski o strategii rozwoju w mniejszych firmach. Pojęcie strategii w mikroprzedsiębiorstwach ma inny wymiar niż w dużych organizacjach; obejmuje zaplanowane kierunki działań i ma charakter krótkookresowy i nieformalny. Nie wszyscy właściciele mikrofirm tworzą plany działania rozwoju. Zazwyczaj właściciel, który formułuje strategię rozwoju, oceniając możliwości firmy, opiera się na własnych, subiektywnych odczuciach i kieruje się dobrem osobistym, nie zawsze o charakterze ekonomicznym.
EN
Literature approaches to the problem of growth strategy in firms are focused mainly on larger organizations. A process of strategy formulation and implementation is very informal. Intuition and subjectivity play a great role in the process of strategy formulation. The ability to match the subjective assessment of the firm's possibilities with the real environment conditions depends on the owner skills and knowledge. The better the matching strategy with reality the higher probability of growth. Research conducted in Gdansk Region confirmed that owners of micro enterprises took into account private aims during the formulation of the strategy. Interviewed firms operated on the market at least 12 years. They had formulated some growth strategy, and sought the growth of firms, however they didn't consider strategy as the important factor.
Rocznik
Strony
107--111
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Brock W., Evans D., Small Business Economics, Small Business Economics, 1/1989, s. 7-20.
  • Churchill N., Levis V., The five stages of small business growth, Harvard Business Review, May-July 1983, s. 30-48.
  • Jullen P. A., The state of Art in Small Business and Entrepreneurship, England, Ashgate, 1998.
  • Kozarzewski P., Psychospołeczny portret mikroprzedsiębiorców, [w:] Mikroprzedsiębiorstwa, sytuacja ekonomiczna, finansowa, właściciele, (red.) E. Balcerowicz, CASE, Warszawa 2002, s. 125.
  • Marchesnay M., Strategic management, [w:] The State of Art. In Small Business and Entrepreneurship, red. P.A. Julien, England, Ashgate, 1998, s. 151-152.
  • Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza, PWN, Warszawa-Krak6w 1998, s. 100-102.
  • Safin K., Zarządzanie małą firmą, Wrocław, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, s. 98-99.
  • Wasilczuk J.E., Wzrost małych i średnich przedsiębiorstw. Aspekty teoretyczne i badania empiryczne Wyd PG, Gdańsk, 2005, s. 74.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105945317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.