PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 694 | 5--18
Tytuł artykułu

Partnerstwo marketingowe w regionie. Problemy teoretyczno-koncepcyjne

Warianty tytułu
Marketing Partnerships in Regions - Theoretical Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu przedstawiono partnerstwo jako nowy etap rozwoju marketingu miast i regionów. Następnie omówiono strategie i rodzaje partnerstwa podmiotów w układzie lokalnym lub regionalnym. W zakończeniu zaprezentowano marketingową strategię kształtowania partnerstwa podmiotów rynku regionalnego.
EN
The author presents the principle of market (economic) partnerships - a special kind of relationship between parties in a buyer-seller transaction - that constitutes the basis for a new concept of marketing. The partnership between suppliers and buyers was largely analysed through a detailed identification of the characteristics and development trends of relationships linking economic parties. This article emphasizes the fact that these associations are the result of the targeted and deliberate long-term actions of both parties involved. The concept of partnership was applied to territorial marketing, with an analysis of the network of connections linking towns and villages to their main markets. Territorial partnership is treated as the target model of the marketing relationships between city and regional institutions and their internal and external clients. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Brown S.A., Strategiczne podejście do klientów, PWE, Warszawa 2003.
  • [2| Cheverton P., Zarządzanie kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • [3] Doyle Ph., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • [4] Iwińska-Knop K., Marketing partnerski — wybrane aspekty [w:] Marketing — koncepcje, badania, zarządzanie, red. L. Żabiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002.
  • [5] Kotler Ph., Marketing -od A do Z, PWE, Warszawa 2004.
  • [6| Krejner-Nowecka A., Jakość partnerstwa a sukces outsourcingu w przedsiębiorstwie, [w:] Przedsiębiorstwo partnerskie, red. M. Romanowska, M. Trocki, Difin, Warszawa 2002.
  • [7] Palupski R., Marketing kommunaler Verwaltungen, R. Oldenbourg Verlag, München-Wien 1997.
  • [8] Podręcznik marketingu, red. MJ. Thomas, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • [9] Strużycki M., Partnerstwo przemysłu i handlu w procesach globalizacji [w:] Partnerstwo uczestników rynku artykułów żywnościowych w warunkach nasilającej się konkurencji, IRWiK, IPMiT, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000106151394

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.