PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 694 | 147--161
Tytuł artykułu

Charakterystyka sklepów typu convenience - Polska na tle rynku amerykańskiego

Warianty tytułu
The Characteristics of Convenience Stores - Poland and the American Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
"Handel convenience to najogólniej mówiąc handel wygodny dla klientów, a prowadzące go placówki to miejsca często przez nich odwiedzane." W artykule omówiono kształtowanie się i rozwój sklepów typu convenience w USA oraz przedstawiono charakterystykę polskiego sektora sklepów typu convenience store (wygodny sklep).
EN
In this article, the author concentrates on the convenience store, which is poorly defined and rarely included in commercial statistics. These popularly termed convenience stores may provide an opportunity for many firms in the small and medium-sized retail sector. Convenience stores have successfully operated in Europe and in the United States for years by, inter alia, addressing the everyday needs of local customers. In Poland, these stores are usually associated with petrol stations and are relatively easy to observe. The second group, on the other hand - neighbourhood stores, frequently referred to as corner stores - has not been adequately systematized and described. To this end, the author attempts to familiarise readers with the specific character of convenience stores in the developed American market and to capture the beginning of the development process of convenience stores in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
147--161
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Bainbridge R.E., Assesing Supply and Demand of Convenience Stores, „The Appraisal Journal" 2003, July.
  • [2] Campitelli J., Convenience Stores: Survival of the Fittest, „Chain Store Age" 2003, August.
  • [3] Lingblom M., Marriage of Convenience: New POS System a Hit, „CRN" 2003, May 26.
  • [4] Lista obecności na Starym Kontynencie, „Supermarket News" 2003, nr 21 (99), w w w. sn.tradepress.com.pl, 15.01.2004.
  • [5] Maleszyk E., Pozycja rynkowa sieci zagranicznych w handlu artykułami żywnościowymi, „Handel Wewnętrzny" 1999, nr 2.
  • 1[6] Małe mają przyszłość, „Handel" 2002, nr 5.
  • [7] Phillips H., C-stores Bach in Vogue as Conswners Pay Price, „Promotions &Incentives" 2003, July-August.
  • [8] Rocznik statystyczny, GUS, Warszawa 1995-2003.
  • [9] Słomińska B., Definicje sklepów, „Handel" 1997, nr 7.
  • [10] VIP detalu dzisiaj" - 40-50 Żabek miesięcznie. Z poznańskiej Fabryki Sklepów, www.dd.tradepress.com.pl, 15.01.2004.
  • [11] Zimna M., Więcej dużych i średnich, „Handel" 2002, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000106470843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.