PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1067 Gospodarka turystyczna : wybrane problemy współpracy w turystyce w euroregionie Nysa | 170--181
Tytuł artykułu

Promocja turystyczna w działalności bieszczadzkich jednostek samorządowych

Warianty tytułu
Tourism Promotion in the Activities of Local Selfgovernment Units in the Region of Bieszczady
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wybrane realia bieszczadzkiego rynku turystycznego. Przedstawiono działania promocyjne władz samorządowych w badanych gminach bieszczadzkich i Krośnie w latach 2002-2003. Bieszczady nie są zbyt często odwiedzane przez turystów. Zdaniem autora, decydują o tym następujące czynniki: słaba dostępność komunikacyjna, rozproszone i niewielkie zagospodarowanie turystyczne, niska renoma tych gór w porównaniu z innymi pasmami w Polsce, standardowa promocja turystyczna i niewielkie nakłady przeznaczone na nią przez władze samorządowe.
EN
The article presents survey results comprising an analysis of promotional activities taken up by alI communes in Bieszczady region and Krosno - the main urban centre of Bieszczady. The author provides thorough characteristics of the researched area, as well a definition of the region' s level of tourism function development. The article outlines investments into promotion in the researched communes in 2003 and compares the expenditure on promotion to the one in 2002. The also defines promotional activities taken up by the communes of Bieszczady and undertakes an attempt of recognizing markets towards which they direct their offer. The area is not very frequently visited by tourists, which to a great extend results from the standard way of tourism promotion and smalI investments into it carried out by local authorities. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kruczek Z., Sacha S., Geografia atrakcji turystycznych Polski, Ostoja, Kraków 1994.
  • Lijewski T., Mikułowski M., Wyrzykowski J., Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa 2002.
  • Strategia rozwoju turystyki w województwie podkarpackim na lata 2002-2006, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Rzeszów 2000, www.podkarpackie.pl, 2004.
  • Szwichtenberg A., Środki komunikacji marketingowej w hotelach, obiektach wczasowych, miastach i regionach turystycznych, [w:] Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych, red. A. Szwichtenberg i W. Deluga, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2000.
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Tekst jednolity z 1996 r. (DzU 1996 nr 13, poz. 74 z późn. zm.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107000424

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.