PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | 8 | 241--256
Tytuł artykułu

Nischenmarketing im Klein- und Mittelstand (am Beispiel des Nischenproducts 'Arbeitsfunktionsgetränke')

Warianty tytułu
Niche Marketing in Small and Medium-Sized Enterprises (on the Example of Niche Product such as Funktional Drinks
Języki publikacji
DE
Abstrakty
Omówiono koncepcję marketingu niszowego w oparciu o pojęcie niszy zaczerpnięte z biologii, psychologii rynku oraz teorii ewolucji. Funkcjonowanie marketingu niszowego zaprezentowano na przykładzie jednego z przedsiębiorstw niemieckich, zaliczanego do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. (JJ)
EN
The concept of niche marketing based on niche concept existing in biology, market psychology and theory of evolution has been discussed. Functioning of niche marketing has been presented on the example of a German enterprise that belongs to the sector of small and medium-sized enterprises. (AŁ)
Czasopismo
Rocznik
Tom
8
Strony
241--256
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Danner, M.: Strategisches Nischenmanagement. Entstehung und Bearbeitung von Marktnischen, W. Krüger (Hrsg.), Wiesbaden 2002.
  • Friedrich, K.: Erfolgreich durch Spezialisierung, München 2003.
  • Menrad, M./Hsing, B./Menrad, K./Rei, T./Beer-Borst, S./Zenger, C.A.: Functional Food (Technology Assessment TA 37/2000). Studie im Auftrag des Zentrums für Technologiefolgen-Abschätzung beim Schweizerischen Wissenschafts- und Technologierat, Bern 2000.
  • Mewes, W.: Mit der Nischenstrategie zur Marktführerschaft: Strategie-Handbuch für mittelständische Unternehmen, Beratergruppe Strategie (Hrsg.), Zürich 2000.
  • Rosenbaum, M.C.: Chancen und Risiken von Nischenstrategien: Ein evolutionstheoretisches Konzept, Wiesbaden 1999.
  • Spiegel, B.: Nische - ein Begriff aus der theoretischen Biologie im Marketing, in: Thexis. Nischenmarketing: Von der Wissenschaft zur Erfolg in der Praxis, Ausgabe 4/1990, St. Gallen 1990.
  • http://www.marketing-lexikon-online.de/Welcorne/Stichworte_M/Marktnische/ marktnische.html (01.04.03).
  • http://www.wild-group.de/service/presentations.cfm (26.06.03).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107096139

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.