PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania. Podstawowe opcje. Instrumenty | 71--93
Tytuł artykułu

Marketing międzynarodowy usług

Warianty tytułu
International Marketing of the Services.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono problematykę dotyczącą internacjonalizacji przedsiębiorstw w sektorach usługowych. Omówiono strategię wejścia w marketingu międzynarodowym usług oraz międzynarodowy marketing-mix dla przedsiębiorstw usługowych.
EN
The issue on internationalization of enterprises in the services has been presented in the article. The entrance strategy in international marketing of services as well as international marketing-mix for the service enterprises has been discussed. (AŁ)
Bibliografia
  • Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych. Red. K. Nowakowski. Key Text, Warszawa 2000.
  • Bradley F.: International Marketing Strategy. Prentice Hall 1995.
  • Chadwick M., Vandermerwe S.: The Internalization of Services. "The Service Industries Journal" 1989, No 1.
  • Czubata A.: Przesłanki i kierunki rozwoju partnerskiego w kanałach dystrybucji. Referat na konferencję. PTE, Katowice 1999.
  • Dull S.F., Mohn W.A., Noren T: Partners. "McKinsey Quarterly" 1995, No 4.
  • Dunning J.H.: Multinational Enterprise and the Growth in the Triad Regions: Conceptual and Theoretical Issues. "The Service Industries Journal" 1989, No 9.
  • Erramilli M.K.: Entry mode choice in service industries. "International Marketing Review" 1990, No 5.
  • Groenroos C: International strategies for services. "Journal of Services Marketing" 1999, No 4/5.
  • Hill C.W.L., Hwang P., Chan Kim W.: An eclectic theory of he choice of international entry mode. "Strategic Management Journal" 1990, No 11.
  • Johann M.: Marketing usług. Cz. II. „Marketing w Praktyce" 2000, nr 2. John R., letto-Gillies G., Cox H., Grimwade N.: Global Business Strategy. International Thomas Business Press, London 1997.
  • Komor M.: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. PWN, Warszawa 1999.
  • Kotabe M., Helsen K.: Global Marketing Management. John Wiley & Sons, Inc. New York 1998.
  • Li J., Guisinger S.: The Globalization of Service Multinationals in the Triad Regions: Japan, Western Europe, and North America. "Journal of International Business Studies" 1992, No 23(4).
  • Moore K., Birkinshaw J.: Managing knowledge in global service firms: Centres of excellence. "Academy of Management Executive" 1998, Vol. 12, No 4.
  • Payne A.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1996.
  • Pine II J.B.: Serve each customer efficiently and uniquely. "McKinsey Quarterly" 1996, No 1.
  • Pluta-Olearnik M.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1993.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V.: Co-opting Customer Competence. "Harvard Business Review" 2000, No 1-2.
  • Root F.R.: Entry Strategies for International Markets. Lexington Books, Lexington 1994.
  • Rymarczyk J.: Internacjonalizacja przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1996.
  • Schroeder J.: Badania marketingowe rynków zagranicznych. AE, Poznań 1996.
  • Szymura-Tyc M.: Marketing międzynarodowy jako podstawa budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku europejskim. Referat na II Sympozjum Marketingu Międzynarodowego. AE, Kraków 1999.
  • Vandermerwe S., Chadwick M.: The Internationalisation of Services. "Services Industries Journal" 1989, January.
  • Współczesna gospodarka światowa. Red. A. Kisiel-Łowczyc. PWE, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107485302

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.