PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania. Podstawowe opcje. Instrumenty | 161--189
Tytuł artykułu

Zmiany w strategiach marki pod wpływem procesów globalizacji

Warianty tytułu
Changes in the Brand Strategies Affected by the Globalization Processes.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono pojęcie marki globalnej, czynniki globalizacji marki, zarządzanie marką w skali globalnej. Szczególną uwagę zwrócono na wybór strategii marki. Przedstawiono pozycjonowanie marki w skali globalnej oraz podstawowe wymogi wyboru nazwy marki.
EN
The idea of a global brand, factors of the brand globalization, managing brand in the global scale has been discussed. A special attention has been paid to the choice of the brand strategy. A brand positioning in the global scale and the basic requirements on the choice of the name of the global brand has been presented. (AŁ)
Bibliografia
  • Altkorn J.: Determinanty globalizacji marek. "Marketing i Rynek" 1997, nr 4.
  • Altkorn J.: Strategia marki. PWE, Warszawa 1999.
  • Bennet P.D.: Dictionary of Marketing Terms. AMA, Chicago 1988.
  • Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych. Red. M.K. Nowakowski. Key Text, Warszawa 2000.
  • Bugdahhl V.: Marken machen Märkte. Verlag C.H. Beck, München 1998.
  • Calori R., Atamer T.: Huit champions europeens. "L'Expansion Management Review" 1998, Mars.
  • Definicje marki w literaturze i opinii ekspertów. Cz. 1. "Marketing i Rynek" 1998, nr 11.
  • Definicje marki w literaturze i opinii ekspertów. Cz. 2. "Marketing i Rynek" 1998, nr 12.
  • Domański T.: Zarządzanie marketingowe marką (wyzwania strategiczne dla polskich przedsiębiorstw). Materiały konferencyjne Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce. Kraków 1999.
  • Drewnicka M.: Znaczenie czynników kulturowych w procesie tworzenia przekazów reklamowych. Materiały konferencyjne UG Marketing 2001. Sopot 1998.
  • Duliniec E.: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN, Warszawa 1994.
  • Garbarski L.: Procedury plasowania. "Marketing i Rynek" 1995, nr 2.
  • Gawęcka R., Mruk H.: Globalne strategie marketingowe a integracja europejska. Materiały konferencyjne Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej - etnocentryzm czy globalizacja. Katowice 1999.
  • Gwiazda A.: Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 1998. Hamer H.H., Światowy G.: Problemy międzynarodowej standaryzacji nazw marek. "Handel Wewnętrzny" 1996, nr 2.
  • Interbrand: World's Greatest Brands. John Wiley & Son, New York 1992.
  • Jaoui H.: Creare una marca. "Business" 1992, November.
  • Kail J.: Silna marka. PWE, Warszawa 2001.
  • Karcz K.: Etnocentryzm konsumentów a strategie działania przedsiębiorstw na Eurorynku. Materiały II Sympozjum Marketingu Międzynarodowego Euromarketing. Koncepcje, strategie, metody. Red. J.W. Wiktor. AE, Kraków 1999.
  • Kotler Ph.: Faut-il dissoudre la fonction marketing? "L'expansion Management Review" 1999, Septembre.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Meffert H.: Markenführung in der Bewährungsprobe. "Markenartikel" 1994, Heft 10.
  • Meffert H.: Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. Verlag Gabler, Wiesbaden 1998.
  • Meffert H., Bolz 1: Internationales Marketing-Management. Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart 1998.
  • Mruk H., Rutkowski LP.: Strategia produktu. PWE, Warszawa 1994.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Rudelius W.: Marketing. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T.: Globalizacja. Strategie i zarządzanie. Feiberg SJA, Warszawa 2001.
  • Styczek D., Klukowska K.: Dobra marka zawsze w cenie. "Życie Gospodarcze" 1996, nr 11.
  • Sznajder A.: Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej. PWN, Warszawa 1997.
  • Walterman B.: Internationale Markenpolitik und Produktpositionierung. Markenpolitische Entscheidungen im Europäischen Automobilmarkt. Fachverlag an der Wirtschaftsuniversität, Wien 1989.
  • Yip G.S.: Strategia globalna. PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107485334

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.