PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 135--144
Tytuł artykułu

Czynniki budujące reputację firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Factors Building the Good Reputation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań w artykule jest zagadnienie reputacji firmy, jej znaczenie, czynniki o charakterze społecznym i ekonomicznym oraz działania budujące reputację przedsiębiorstwa. Reputacja jest jednym z najważniejszych zasobów niematerialnych dających firmie trwałą przewagę konkurencyjną i wymierne korzyści ekonomiczne. Szczególnie ważna jest jej rola w stabilizowaniu działalności przedsiębiorstwa oraz wpływ na długoterminowe wyniki finansowe. Posiadanie przez przedsiębiorstwo dobrej reputacji ma zasadnicze znaczenie dla wszystkich interesariuszy, choć ich oczekiwania względem niego dotyczą bardzo różnych aspektów społecznych i ekonomicznych.
EN
A good corporate reputation possesses the characteristics of an intangible asset and it may provide the corporation with a competitive advantage. It is vital for the success and survival of the firm in the long run, but it does not impact firm value, whereas corporate financial performance improves corporate reputation. A corporations image includes the perceptions of alI stakeholders, but each of them has different needs - social and economical. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Brammer S., Pavelin S. (2004), Building a Good Reputation, "European Management Journal", vol. 22, nr 6, December.
  • Fombrun Ch. (1996), Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  • Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław.
  • Groenland E.A.G. (2002), Qualitative Research to Validate the RQ-dimensions, "Corporate Reputation Review", nr 4.
  • Kotha S., Rajgogal S., Rindova V. (2001), Reputation Building and Performance, "European Management Journal", vol. 19, nr 6.
  • Low J., Kalafut P. (2004), Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Michalisin M., Kline D., Smith R. (2000), Intangible Strategic Assets and Firm Performance, "Journal of Business Strategies", vol. 17, nr 2.
  • Roberts P., Dowling G. (2002), Corporate Reputation and Sustained Superior Financial Performance, "Strategic Management Journal", nr 23.
  • Rose C., Thomsen S. (2004), The Impact of Corporate Reputation on Performance: Some Danish Evidence, "European Management Journal" , vol. 22, nr 2, April.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107882217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.