Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę, że w zarządzaniu strategicznym dokonuje się dość daleko idące przewartościowanie podejścia do budowy strategii. Coraz wyraźniej widoczne jest odejście od paradygmatu planistycznego na rzecz paradygmatu myślenia strategicznego.
Twórcy
autor
Bibliografia
- A.D. CHANDLER Jr., Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise, MIT Press, Cambridge, Mass. 1962, s. 16.
- G. HAMEL, C.K. PRAHALAD, Przewaga konkurencyjna jutra. Strategia przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999, s. 233-234.
- A. KALETA, Procedura współczesnego zarządzania strategicznego, "Przegląd Organizacji", 10/2003, s. 24 i 25.
- F. KRAWIEC, Strategiczne myślenie w firmie, Difm, Warszawa 2003, s. 21.
- R. KRUPSKI, Strategia bez celów, "Przegląd Organizacji", 11/2003, s. 8.
- H. MINTZBERG, The Rise and Fall of Strategic Planning (1994), zob.: K. OBŁÓJ, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001, s. 63-64.
- K. OBŁÓJ, Dominująca logika firmy. Strategie polskich liderów, Wydawnictwo WSZiP im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003, s. 16-18.
- K. OBŁÓJ, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001, s. 63-64.
- Z. PIERŚCIONEK, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 69.
- P. SKAT-RORDAM, Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107892518