Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Technology as Competition Agent on the Bank Services Market.
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono rodzaje kart płatniczych, jako nowej usługi finansowej oferowanej przez banki. Przedstawiono zalety pieniądza elektronicznego i jego rozwój na świecie i w Polsce.
It is possible to notice competition beween banks on bank services market. Nowadays the most often used agent which strengthens competitive position of banks is the technology. Thans to technological progress banks can considerably make their offer wider but also improve and advance clients service. Electronical paing cards are one of the effects of using modern technology by banks. They progress especially in European Union and South-Eastern Asia. In Poland magnetics cards still dominate, however, also law regulations give the opportunity to emiting cards not only to banks but also to different financial enterprices. In connection to this even more intensive competitive fight for clients between banks as well as between electronical money institutions is possible. (original abstract)
Rocznik
Strony
51--58
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Janowicz R., Klepacz R. (2002), Pieniądz elektroniczny na świecie, "Zarządzanie i Finanse", Warszawa.
- Myczkowska A. (2003), Dominują wypłaty gotówkowe, "Rzeczpospolita" 11.08.2003.
- Sosnowski J. (1999), Systemy elektroniczne w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Ustawa z 12.09.2002 o elektronicznych instrumentach płatniczych (2002), DzU nr 169, art. 55, 58-60.
- Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych od 12 września 2003 roku (2002), DzU art. 45, nr 169, poz. 1385.
- Żółtowska D. (2003), Bankowe zastosowania kart płatniczych, "Bank", nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000109857974