Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Organizacja sportowa funkcjonuje w otoczeniu i w interakcji z licznymi interesariuszami, wśród których wskazać należy: państwo, związki (federacje) i inne organizacje sportowe, media, organizacje społeczne, przedsiębiorstwa i społeczności lokalne, sponsorów i partnerów, wreszcie pracowników, sympatyków i kibiców. Zdaniem autora oprócz tworzenia wartości sportowej i ekonomicznej, coraz większego znaczenia dla powodzenia ich działalności nabiera również czynnik społeczny i ekologiczny. Szczególnie, że w świecie sportu już od dawna wymiar finansowy (wysokość uposażeń sportowców, kontraktów sponsorskich i reklamowych, wartość praw do transmisji w mediach) przesłania pierwotne wartości reprezentowane przez sport: zdrowie, sprawność fizyczną, satysfakcję płynącą z rywalizacji z innymi. Długofalowa strategia rozwoju organizacji sportowej powinna równoważyć te wymiary, a społeczna wrażliwość - odgrywać coraz ważniejszą rolę w kontekście jej realizacji.
Twórcy
autor
Bibliografia
- Fundacja "Centrum Edukacji Olimpijskiej" www.edukacjaolimpijska.pl
- Fundació Futbol Club Barcelona, http://www.fcbarcelona.com/eng/historia/historia/fundacio.shtml
- Kick It Out, http://www.kickitout.org
- NBA Cares, http://www.nba. com/nba_cares/
- Reduc@te, http://www.liverpoolfc.tv/reducate/new_reducate.htm
- Show Racism the Red Card, www.IheRedCard.org
- United for Unicef, http://www.manutd.com/inthecommunity/community.sps?iType=4748cicustompageid=15764
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000109877239