PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 12 | 15--19
Tytuł artykułu

Struktura zasobów ludzkich organizacji opartej na wiedzy

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nadrzędnym wyzwaniem dla zarządzających organizacjami XXI wieku jest ujawnienie posiadanych przez ludzi pracujących dla organizacji opartych na wiedzy składowych ich osobistego kapitału intelektualnego, który organizacja mogłaby wykorzystać w procesie swojego rozwoju i tworzenia wartości. Tymczasem obecnie firmy świadome znaczenia wiedzy prowadzą pogoń za pracownikami wiedzy w swoim otoczeniu. Artykuł rozpatruje rozwiązania i problemy pojawiające się przy tworzeniu organizacji opartej na wiedzy.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
15--19
Opis fizyczny
Bibliografia
  • [1]. Antczak Z. [2004], Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa. Wybrane zagadnienia praktyki i teorii zarządzania funkcją personalną w świetle badań, Anty-kwa, Warszawa - Kluczbork.
  • [2]. Bal-Woźniak T. [2005], Kapitał intelektualny i kierunki wspomagania jego rozwoju, [w:] Intellect 2005. Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 25-27 XI2005, pod redakcją E. Skrzypek, Tom l, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
  • [3]. Edvinsson L., Malone M.S. [2001], Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa.
  • [4]. Evans P., Pucik V., Barsoux J. [2002], The Global Challenge Framework for International Human Resource Management, McGraw-Hill, London.
  • [5]. Grudzewski W. M., Hejduk I. K. [2004], Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa.
  • [6]. Handy C. [1998], Wiek przezwyciężonego rozumu, Wydawnictwo Wig Press, Warszawa 1998.
  • [7]. Lisiecka K. [2004], Kompetencje personelu kluczowym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej firmy, [w:] Success 2004. Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 26-28 XI 2004, pod redakcją E. Skrzypek, Tom l, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
  • [8]. Maciąg J. [2003], Rola kompetencji pracowników w kreowaniu wartości firmy, [w:] Value 2003. Wpływ zasobów niematerialnych na wartość firmy. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 28-30 XI2003, pod redakcją E. Skrzypek, Tom l, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
  • [9]. Mikuła B. [2006], Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • [10]. Milczyńska-Kowalska M., Partycki S., Pracownicy wiedzy wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, [w:] Value 2003. Wpływ zasobów niematerialnych na wartość firmy. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 28-30 XI 2003, pod redakcją E. Skrzypek, Tom l, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
  • [11]. Morawski M. [2002], Identyfikacja metod zarządzania pracownikami wiedzy, [w:] Przedsiębiorstwa jako świątynie wiedzy, praca zbiorowa pod redakcją W. Cieślińskiego, Tom II, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
  • [12]. Morawski M. [2005], Ilościowe zarządzanie wiedzą - podejście zachodnie, [w] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa pod red. K. Pere-chudy, PWN, Warszawa.
  • [13]. Perechuda K. [2005a], Systemy CRM oparte na zarządzaniu wiedzą, [w] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa pod red. K. Perechudy, PWN, Warszawa.
  • [14]. Perechuda K. [2005b], Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Lanego we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000110466177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.