PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 192--200
Tytuł artykułu

Monitoring jako narzędzie diagnozy i oceny rozwoju przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Monitoring as Instrument of Diagnosis and Evaluation of Development Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono pojęcie i zadania monitoringu oraz scharakteryzowano etapy projektowania systemu monitoringu w przedsiębiorstwie. Przedstawiono zakres zastosowania monitoringu oraz jego obszary i narzędzia w nich wykorzystywane.
EN
The paper contains the review of interpretation idea monitoring and functions and tasks, which should attend monitoring in the enterprise. The paper describes also specific characters of monitoring as instrument helping in the function diagnosis and evaluation different domains of enterprise. Monitoring is helpful in the identification opportunities and threats existing in environment. The paper comprises synthetic presentation of selected domains and areas of application monitoring in the enterprise and methods, which him help. (original abstract)
Bibliografia
  • Borowiecki R., Kwieciński M. (red.), (2003), Monitorowanie otoczenia. Przepływ i bezpieczeństwo informacji. W stronę inteligencji przedsiębiorstwa, Zakamycze, Kraków.
  • Gołuchowski J. (1997), Inteligentne systemy diagnoz ekonomicznych, Prace Naukowe AE, Katowice.
  • Hejduk K. (1998), Koncepcja systemu monitoring finansowego przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 11.
  • Hejduk K. (2000), Systemy monitoringu i kontrolingu w przedsiębiorstwie przyszłości, [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości, red. W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Difin, Warszawa.
  • Jelonek D. (1996), Rola systemu monitorowania kierownictwa w organizacji, [w:] Inteligentne systemy wspomagania decyzji w zarządzaniu. Rozwój badań, red. H. Sroka, S. Stanek, AE, Katowice.
  • Kaleta A. (2003), Warunki skutecznego wdrażania strategii, [w:] Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, red. J. Jeżak, Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania PAM Center, Łódź.
  • Kisielnicki J., Sroka H. (1999), Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania. Metody projektowania i wdrażania systemów, Placet, Warszawa.
  • Leszczyński Z. (2002), Monitoring finansowy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Studia i Prace, Kolegium Zarządzania i Finansów, SGH, Warszawa, nr 23.
  • Mikołajczyk Z. (1995), Monitoring w procesach zarządzania przedsiębiorstwem handlowym, [w:] Monitoring przedsiębiorstw handlowych, Zeszyty Naukowe AE nr 235, Poznań.
  • Mońka J. (1999), Monitoring. System pozyskania informacji i kontroli, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 834, AE, Wrocław.
  • Penc J. (1998), Zarządzanie dla przyszłości, PSB, Kraków.
  • Pyka J. (1995), Monitoring jako instrument zarządzania przedsiębiorstwami, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Inżynierskiej nr 40, Opole.
  • Stabryła A. (2002), Proces implementacji i kontroli w zarządzaniu strategicznym, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 603, Kraków.
  • Strużycki M. (red.), (2002a), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie, Difin, Warszawa.
  • Strużycki M. (red.), (2002b), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000110801197

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.