Warianty tytułu
Knowledge about the customer and quality of medical services
Języki publikacji
Abstrakty
Systematyczne badanie potrzeb nabywcy i dostosowywanie własnej oferty do jego oczekiwań to źródło przewagi konkurencyjnej. Prawidłowość ta ma także zastosowanie na rynku usług medycznych. Artykuł omawia wykorzystanie metody SERVQUAL do pomiaru zadowolenia pacjentów, na podstawie badań wśród pacjentów pewnego polskiego szpitala. (abstrakt oryginalny)
Regular examination of changing customer's needs and the adjustment of enterprise offer to customer's expectations constitute a source of competitive advantage. This principle may also be applied in the medical services market. The article presents the application of the SERVQUAL method in measuring patients' satisfaction, based on the survey carried out among patients of one of Polish hospitals. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
64--73
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- 1. R.B. Woodruff, D.W. Shumann, S. Fisher Gardial, Understanding Value and Satisfaction from Customer's Point of View, „Survey of Business", 1993, vol. 28, s. 33-40.
- 2. M. Chłodnicki, Usługi profesjonalne. Przez jakość do lojalności klientów, Wydawnictwo AE w Poznaniu, 2004, s. 94.
- 3. G. Zaltman, Jak myślą klienci, Forum, Poznań 2003.
- 4. J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
- 5. Ch. Gronroos, A service quality model and its marketing implications, „European Journal of Marketing", 18, nr 4, 1984.
- 6. L. Berty, Big ideas in service marketing, „Journal of Consumer Marketing", wiosna 1986.
- 7. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000110850227