PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1074 Gospodarka turystyczna : turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie : euroregionalizacja, konkurencyjność, marketing | 131--136
Tytuł artykułu

Zarządzanie przez jakość atrakcjami turystycznymi

Warianty tytułu
Quality Management of Tourism Attractions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie nowego podejścia do zarządzania atrakcjami turystycznymi. Przedstawiono również filozofię zarządzania przez jakość. Jako sposób wkładu środowiska akademickiego w rozwój turystyki w regionie zaprezentowano metodę ASEB/SWOT.
EN
Tourism attractions present main power driving the tourism movement. High quality of tourism attractions causes tourists attractions: natural and made by human. Each of attraction needs another management. Other character will have natural attractions management and other made by human. However, the main idea is tourists satisfaction and simultaneously keeping these attractions for future generations. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Alejziak W., Biliński J., Dziedzictwo kulturowe a nowe trendy w popycie i podaży turystycznej, Referat wygłoszony na II Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Dziedzictwo kulturowe jako czynnik rozwoju turystyki" Krokowa 16-17 maj a 2002.
  • [2] Augustyn M., Samuel K., Service Quality and Tourism, "Journal of Ravel Research" 2001 nr 37(1).
  • [3] Kachniewska M., Zarządzanie jakością usług turystycznych, Wyd. Difin, Warszawa 2002.
  • [4] Kornak A., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i j ej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław 2001.
  • [5] Kraszewski R., TQM - teoria i praktyka, TONiK, Toruń 2001.
  • [6] Kruczek Z., Sacha S., Geografia atrakcji turystycznych Polski, Proksenia, Kraków 1999.
  • [7] Łańcucki J. (red.), Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, AE.
  • [8] Nowacki M., Analiza potencjału atrakcji krajoznawczej na przykładzie Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, [w:] Przemyśl turystyczny, red. A. Szwichtenberg, E. Dziegieć, Wyd. Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2000.
  • [9] Nowacki M., Ocena jakości produktu atrakcji turystycznej z wykorzystaniem metody SERVQUAL, "Turyzm" 2002 nr 12/1.
  • [10] Rapacz A., Jakość sposobem konkurencji przedsiębiorstw i regionów turystycznych, [w:] Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku, red. G. Golembski, AE, Poznań 1999.
  • [11] Richards B., Marketing atrakcji turystycznych, Pearson Longman-OT, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111061626

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.