Czasopismo
2005
|
nr 1074 Gospodarka turystyczna : turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie : euroregionalizacja, konkurencyjność, marketing
|
73--79
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Territorial Marketing in a Tourist Region
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji marketingu terytorialnego oraz ukazanie jej znaczenia dla rozwoju lokalnej gospodarki turystycznej. Omówiono następujące zagadnienia: istota marketingu terytorialnego z podkreśleniem różnic pomiędzy poszczególnymi, spotykanymi w literaturze przedmiotu koncepcjami; grupy odbiorców marketingu terytorialnego oraz relacje między nimi, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań dla rozwoju turystyki w regionie.
The article presents the core concept of territorial marketing, with reference to different concepts of marketing, among others: classical, town, commune, partnership type of marketing. A lot of attention has been focused on both internal and external recipients of marketing activities performed in a tourist region. (original abstract)
Rocznik
Strony
73--79
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- [2] Niezgoda A., Marketing obszarów turystycznych, "Problemy Turystyki" nr 1-2, Instytut Turystyki, Warszawa 2000.
- [3] Niezgoda A., Marketing terytorialny warunkiem rozwoju obszaru recepcji turystycznej, [w:] Przedsiębiorczość i innowacyjność, red. W. Kosiedowski, Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek 2002.
- [4] Sumień T., Marketing obszarowy miast, gmin i regionów - ważny instrument promocji rozwoju zrównoważonego, "Człowiek i Środowisko" 1997 nr 2.
- [5J Szromnik A., Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i problemy oddziaływania, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111061797