Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autor przywołuje definicję, w myśl której proces kształcenia zawodowego jest definiowany jako ciąg systematycznych czynności nauczycieli i uczniów umożliwiających uczniom opanowanie wiedzy, kształtowanie umiejętności i postaw, a także rozwijanie zdolności i zainteresowań. Innymi słowy jest to proces nauczania - uczenia się prowadzący, w sposób zorganizowany i systematyczny, do opanowania przez osobę uczącą się określonych wiadomości, umiejętności oraz do wszechstronnego rozwoju jej osobowości - z myślą o realizacji zadań zawodowych. Cele kształcenia zawodowego były przez wiele lat przeciwstawiane celom kształcenia ogólnego. W ostatnim czasie zamiast alternatywy - cele zawodowe lub ogólne coraz częściej spotykamy koniunkcję, umożliwiającą integrację wiedzy i umiejętności. Takie podejście sprzyja wielostronnemu kształceniu, właściwemu przygotowaniu do życia i pracy w dynamicznie zmieniających się warunkach.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111401622