PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

108--124
Tytuł artykułu

Analiza finansowa w warunkach zarządzania wartością przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Financial analysis in managing the company's value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przyjęcie za cel działalności gospodarczej maksymalizacji bogactwa właścicieli wymaga dostosowania przedmiotu analizy ekonomicznych, a w tym analizy finansowej, do potrzeb - właściwego na obecnym etapie rozwoju przedsiębiorstw - zarządzania wartością. Tylko wtedy analiza finansowa będzie spełniała przypisane jej funkcje, a w tym efektywnego narzędzia podejmowania decyzji. W artykule podjęto próbę określenia obszarów badawczych analizy finansowej i zawartych w nich problemów szczegółowych, na podstawie determinantów określających wartość przedsiębiorstwa na różnych poziomach podejmowania decyzji.(abstrakt oryginalny)
EN
Description of the main aim of firm activity as maximization of shareholder's wealth needs to be compared with the subject of economic analysis and especially financial analysis for value management. Only in this situation financial analysis fulfils all its functions, and in particulars, an effective tool in decision making process. This article attempts to define the areas explored by financial analysis, specific problems and main value drivers all different levels of the decision making process.(original abstract)
Czasopismo
---
Strony
108--124
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena, mierzenie i kształtowanie wartości firmy, WIG PRESS, Warszawa 1997.
  • [2] Dudycz T., Wrzosek S., Analiza finansowa. Problemy metodyczne w ujęciu praktycznym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • [3] Gomez P., Wertmanagement. Vernetzte Strategien für Unternehmen im Wandel, ECON Verlag, Düsseldorf-Wien-New York-Moskau 1993.
  • [4] Jeżak J., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990.
  • [5] Schierenbeck H., Lister M., Value Controlling. Grundlagen Wertorientierte Unternehmensführung, R. Oldenbourg Verlag, München-Wien 2002.
  • [6] Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • [7] Skoczyłaś W., Controlling wartości przedsiębiorstwa jako instrument skutecznej maksymalizacji bogactwa akcjonariuszy, w: Nowe tendencje w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa. Aktualny stan i perspektywy rozwoju, red. E. Urbańczyk, KREOS, Szczecin 2003. [8] Skoczyłaś W., Koncepcja cash value added w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji" 2000, nr 6.
  • [9] Unzeitig E., Köthner D., Shareholder Value Analyse, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 1995.
  • [10] Waśniewski T., Metody analizy finansowej w przedsiębiorstwie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1981.
  • [11] Waśniewski T., Skoczyłaś W., Teoria i praktyka analizy finansowej w przedsiębiorstwie, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111868402

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.