PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1109 Zarządzanie finansami firm : teoria i praktyka | 257--264
Tytuł artykułu

Aspekty finansowe międzynarodowego cyklu życia produktu

Warianty tytułu
Financial Aspects of International Life Cycle of Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor zaprezentował klasyczny model międzynarodowego cyklu życia produktu i jego aspekty finansowe. Zależność między strategiami marketingową i finansowania są w przypadku międzynarodowego cyklu życia produktu wyraźnie podobne jak podczas przebiegu cyklu życia produktu na rynku krajowym. Dotyczą one przede wszystkim poszukiwania i oceny źródeł finansowania eksportu, podejmowania transakcji zabezpieczających eksportera przed różnym ryzykiem oraz finansowej oceny lokowania produkcji w różnych rynkach zagranicznych.
EN
Financial decisions of a firm during a product life cycle on the international market are specially important. They refer to a choice of financial sources for creating of the new product and management of current assets during the life cycle of the product on the international market. In the first stage of life cycle of product on the international market an enterprise exports the new product to developed countries and then places its production there. In the second stage, willing to reduce its costs, the enterprise exports the product to poorly developed countries. Sometimes the production is also moved to these countries. In the last stage the enterprise sells the product's licence. The firm also imports the product because in its country there is still a demand for it.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Baranowska-Prokop E., Transakcje wiązane w handlu międzynarodowym, Difin, Warszawa 2003.
  • Czekaj J., Dresler Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw. Podstawy teorii, PWN, Warszawa 2002.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1997.
  • Grzegorczyk W., Finansowanie strategii marketingowych. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2003.
  • Najlepszy E., Zarządzanie finansami międzynarodowymi, PWE, Warszawa 2000.
  • Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112233201

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.