PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 5 | 114--124
Tytuł artykułu

Satysfakcja pracowników jako istotny czynnik sukcesu organizacji

Warianty tytułu
Worker's Satisfaction as an Important Organization's Success Factor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Osiąganie sukcesu przez organizacje w warunkach narastającej konkurencji jest niezwykle trudne. Wymusza to na organizacjach utrzymania wysokiego poziomu innowacyjności, identyfikowania szans biznesowych oraz natychmiastowego reagowania na potrzeby i oczekiwania klientów. Aby organizacja mogła sprostać tym wymaganiom i efektywnie odpowiadać na wymagania stawiane jej przez rynek i konkurentów, musi posiadać w swoich strukturach odpowiedni zespół zaangażowanych, kreatywnych i wysoko usatysfakcjonowanych pracowników. Dlatego też podejmuje się badania w tym zakresie. Badania, które przeprowadzono w praktyce, w trzech firmach, skoncentrowano na najistotniejszych czynnikach, mających związek z satysfakcją pracowników. Wyniki badań wskazały na wiele elementów wpływających korzystnie, jak też niekorzystnie na satysfakcję pracowników. (streszcz. oryg.)
EN
The article discusses the problem of job satisfaction and its effect on company's success. It shows what kinds of factors determine job satisfaction. It also presents the results and analysis of conducted polls in this field.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
114--124
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Borkowska S. (2003), Wynagrodzenia w nowej gospodarce, [w:] Praca i polityka społeczna wobec wyzwań integracji, pod red. Bożeny Balcerzak-Paradowskiej, IPiSS, Warszawa.
  • Bratnicki M., Strużyna J. (2001), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Wydział Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
  • Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W. (1994), Marketing, PWN, Warszawa.
  • Juchnowicz M. (2002), Motywowanie pracowników w inteligentnej organizacji, [w:] Jakość zasobów pracy, pod red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa.
  • Kim W., Chan Rmauborgne (2004), Chcesz by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair, Harvard Bussiness Review, marzec.
  • Obłój K. (2001), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Pocztowski A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowej gospodarce, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2003, nr l.
  • Urbanowska-Sojkin E. (1999), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112537633

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.