PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 6 | 55--61
Tytuł artykułu

Wizerunek gminy jako narzędzie kształtowania jej konkurencyjności

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor twierdzi, że współczesne trendy polityki gospodarczej kładą szczególny nacisk na rozwój lokalny realizowany na najniższych szczeblach piramidalnie zbudowanej struktury jednostek administracyjnych. Zlokalizowane na najniższym poziomie tej piramidy i najliczniejsze zarazem mikroregiony, odpowiadające wg obowiązującego w Polsce podziału administracyjnego terytorium gmin, są miejscami kreowania i realizacji polityki lokalnej, rozumianej jako część polityki gospodarczej państwa zajmującej się kształtowaniem procesów rozwoju gospodarczego i społecznego w określonym układzie terytorialnym. Jednym z kluczowych czynników wspierających realizowany w ten sposób rozwój lokalny jest odpowiedni wizerunek gminy. Jest on utożsamiany z sumą przekonań, wrażeń, myśli, wyobrażeń i emocji jednostki bądź grupy osób na temat gminy.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
55--61
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • B. Filipiak, M. Kogut, A. Szewczuk, M. Zioło, Rozwój lokalny i regionalny. Uwarunkowania, finanse, procedury, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
  • M. Kozak, A. Pyszkowski, R. Szewczyk, Słownik rozwoju regionalnego, Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2002.
  • D. Makulska, Instrumenty polityki regionalnej w Polsce, w serii: "Monografie i Opracowania", SGH, Warszawa 2004, s. 7.
  • R. Nowacki, Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
  • J. Olszewska, Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11, s. 12.
  • J. Parysek, Podstawy gospodarki lokalnej, Uniwersytet im. A. Mickiewicza, Poznań 1997.
  • Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, pod red. J. Kaji i K. Piecha, SGH, Warszawa 2005, 92-106.
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pod red. T. Domańskiego, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • E. Zeman-Miszewska, Kreowanie konkurencyjności regionów przez samorządy, w: Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, pod red. H. Szulce, M. Florek, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2005, s. 351.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112979428

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.