Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Financial Decisions of Enterprises in the Life Cycle of Product
Języki publikacji
Abstrakty
Autor przedstawił rozważania o zależnościach i dużym wpływie decyzji finansowych podejmowanych podczas cyklu życia produktu na strategię marketingową i strategię finansowania przedsiębiorstwa.
There are mutual correlations between marketing and financial strategy of the firm. Effective marketing strategy causes increase of sale and profits, which conditions next outlays for marketing activities. Financial decisions of the firm during product life cycle are specialty important. They refer to choice of financial sources for creating of new product and management of current assets during the life cycle of product. In order to keeping of profitable position in the market the firm should assign financial resources, which it disposes in third phase of the life cycle for creating a new product and its introducing into the market. Delay of these decisions changes for worse the financial position of the firm. (original abstract)
Rocznik
Strony
258--264
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE. Warszawa 1997.
- Grzegorczyk W., Finansowanie strategii marketingowych, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2003.
- Grzegorczyk W., Polski rynek papierów wartościowych, .Zarządzanie i Finanse", Warszawa 1993.
- Szymański P., Strategie zarządzania majątkiem obrotowym i kapitałem obrotowym brutto na tle cyklu życia przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie finansami: cele-organizacja-narzędzia, Uniwersytet Szczeciński, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000113260193