Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się w zarządzaniu metody rozwiązywania problemów bazujące na intuicji i odwołujące się do nieszablonowych schematów myślenia. Do takiego grona metod można przypisać przedstawioną w artykule metodę KJ, która pozwala na analizę różnorakich informacji o zróżnicowanym charakterze, zawierających ilościowe i jakościowe dane. Ukazano istotę i metody KJ, założenia metody KJ oraz ocenę tej metody.
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Hallowell D.L., Effective Use of Special Purpose KJ Language Processing, "iSixSigma Softawre/IT", vol. 3, nr 13, June 22, 2005.
- 2. Ćwiklicki M.r Diagram pokrewieństwa jako metoda rozwiązywania problemów, „Problemy Jakości" nr 8, 1999.
- 3. Ćwiklicki M., Obora H., Kompleksowe wykorzystanie 7 „nowych" metod TQM, „Problemy Jakości" nr 8, 2000.
- 4. Kawakita J., Ido Daigaku or Free Campus University, Research in Higher Education-Daigaku Ronshu, 1977.
- 5. Łuczak J., Nowe narzędzia w zarządzaniu jakością, „Problemy Jakości", nr 6 1994.
- 6. Maital S., Zen and the Art of Total Quality, „Across the Board", March 1992.
- 7. Martyniak Z., Nowe metody i koncepcja zarządzania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.
- 8. Scupin R., The KJ Method: A Technique for Analyzing Data Derived from Japanese Ethnology, „Human Organization - Journal of the Society for Applied Anthropology", Summer 1997.
- 9. Shiba S., Le Management par Percee. Methode Hoshin, Insep Consulting Editions, Paris 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000113627446