Warianty tytułu
Application of SWOT Analysis for Upgrading Competitiveness of Travel Agencies' Marketing Communication (Based on the Example of Travel Agencies in Lower Silesia and Opole Region).
Języki publikacji
Abstrakty
Poruszono zagadnienia budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa turystycznego z wykorzystaniem komunikacji marketingowej, wskazano elementy wpływające na analizowane zjawisko, obszary poszukiwania źródeł jej poprawy oraz znaczenie promocji w tworzeniu wartości dla potencjalnego klienta.
The article presents practical application of SWOT strategic analysis method for the diagnosis of travel agencies' marketing communication. The identification and assessment of conducted promotional activities were carried out and both opportunities and threats of their competitiveness were defined. Many factors were analyzed and presented in the cross-section of spher.es and areas. Exemplary activities, which upgrade the level of travel agencies' promotional competitiveness, were also pointed to. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
139--151
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków 1999.
- Altkorn J., Podstawy marketingu, wyd. III, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
- Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
- Konkurencyjność przedsiębiorstw. Nowe podejście, red. E. Skawińska, PWN, Warszawa-Poznań 2002.
- Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, red, L. Żabiński, K. Sliwińska, PWE, Warszawa 2002.
- Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, AE, Poznań 1996.
- Payne A., The Essence of Services Marketing, Prentice Hall 1993.
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000118828093