Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
From Core Competences for Competitive Advantage
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia istotę i budowę kluczowych kompetencji. Na kluczowe kompetencje składają się następujące elementy: wiedza, informacje, umiejętności, technologia, struktura, relacje i reputacja. Autorka charakteryzuje ww. elementy. Omawia ponadto wymagania, jakie kompetencje powinny spełniać, aby można było je uznać za kluczowe.
Core competences decide about direction of development of enterprise, innovative, construction of competitive advantage. Valuable, rare and hard for imitation of specificity, but core competences are such, they allow to get competitive advantage. However, it does not identify majority enterprise domains, it owns core competences in which. Enterprise must remain in balance with enclosing, proficiently stock locate, and also use simultaneously deferring ability, who will allow to achieve superiority it. It is obliged to be based core competences on strategic plans of managements creation of this superiority. (original abstract)
Rocznik
Strony
336--341
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Campbell D., Stonehouse G., Houston B. (2002), Business Strategy, Butterworth-Heinemann, Oxford, Amsterdam, Boston, London, New York, Paris, San Diego, San Francisco, Singapore, Sydney, Tokyo.
- Hamel G., Prahalad C. K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
- Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
- Krzakiewicz K. (red.) (1994), Podstawy organizacji i zarządzania, AE, Poznań.
- Kwiatkowski S. (2000), Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa.
- Nalepka A. (2001), Struktura organizacyjna, ANTYKWA, Kraków.
- Pfeffer J., Sutton R.I. (2002), Wiedza a działanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Reber S.A. (2000), Słownik psychologii, SCHOLAR, Warszawa.
- Roszyk-Kowalska G., Staś L. (2003), Klasyczne i współczesne poglądy na kompetencje w zarządzaniu, [w:] Współczesne interpretacje dorobku klasyków nauki o organizacji i zarządzaniu, red. P. Banaszyk, AE, Poznań.
- Rowińska-Fronczek M. (2003), Rodzaje wiedzy w przedsiębiorstwie, [w:] Współczesne problemy i koncepcje zarządzania, red. J. Stankiewicz, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
- Smid W. (2000), Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Stoner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. (1999), Kierowanie, PWE, Warszawa.
- Zalewski A. (2000), Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119444902