PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 336--341
Tytuł artykułu

Od kluczowych kompetencji do przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
From Core Competences for Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia istotę i budowę kluczowych kompetencji. Na kluczowe kompetencje składają się następujące elementy: wiedza, informacje, umiejętności, technologia, struktura, relacje i reputacja. Autorka charakteryzuje ww. elementy. Omawia ponadto wymagania, jakie kompetencje powinny spełniać, aby można było je uznać za kluczowe.
EN
Core competences decide about direction of development of enterprise, innovative, construction of competitive advantage. Valuable, rare and hard for imitation of specificity, but core competences are such, they allow to get competitive advantage. However, it does not identify majority enterprise domains, it owns core competences in which. Enterprise must remain in balance with enclosing, proficiently stock locate, and also use simultaneously deferring ability, who will allow to achieve superiority it. It is obliged to be based core competences on strategic plans of managements creation of this superiority. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Campbell D., Stonehouse G., Houston B. (2002), Business Strategy, Butterworth-Heinemann, Oxford, Amsterdam, Boston, London, New York, Paris, San Diego, San Francisco, Singapore, Sydney, Tokyo.
  • Hamel G., Prahalad C. K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
  • Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Krzakiewicz K. (red.) (1994), Podstawy organizacji i zarządzania, AE, Poznań.
  • Kwiatkowski S. (2000), Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa.
  • Nalepka A. (2001), Struktura organizacyjna, ANTYKWA, Kraków.
  • Pfeffer J., Sutton R.I. (2002), Wiedza a działanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Reber S.A. (2000), Słownik psychologii, SCHOLAR, Warszawa.
  • Roszyk-Kowalska G., Staś L. (2003), Klasyczne i współczesne poglądy na kompetencje w zarządzaniu, [w:] Współczesne interpretacje dorobku klasyków nauki o organizacji i zarządzaniu, red. P. Banaszyk, AE, Poznań.
  • Rowińska-Fronczek M. (2003), Rodzaje wiedzy w przedsiębiorstwie, [w:] Współczesne problemy i koncepcje zarządzania, red. J. Stankiewicz, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
  • Smid W. (2000), Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Stoner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. (1999), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Zalewski A. (2000), Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119444902

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.