PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 359--368
Tytuł artykułu

Benchmarking jako nowoczesne narzędzie promocji miast i regionów

Autorzy
Warianty tytułu
Benchmarking as Modern Instrument of Promotion of City and Regions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zakłada implementację tradycyjnego benchmarkingu na potrzeby działań strategicznych i promocyjnych miast i regionów. Celem rozważań jest zwrócenie uwagi, że tworzenie strategii marketingowej miast (regionów) oraz określenie zadań dla wydziałów promocji miast powinno opierać się nie tylko na analizie SWOT własnej jednostki, ale również na przyrównaniu się do innych miast (regionów).
EN
Cities (region), should lead marketing activity in foothold about objective data competing between them, which (who) allow to define site in accordance with other cities "market" city, among others, investment attractiveness in respect, tourist, communication etc. translation of benchmarking is one of such manner of getting data and executing of comparative analysis in accordance with other cities of competitors. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Anderson B. (1995), Benchmarking, "Performance Management", Chapman & Hall, London.
  • Czekaj J. (1995), Benchmarking - metoda racjonalizacji organizacji, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa".
  • Diagnoza i projekcja sytuacji społeczno-ekonomicznej powiatu chrzanowskiego (2000), Uniconsul.
  • Karlóf B., Óstblom S. (1995), Benchmarking, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Martyniak Z. (1997), Organizacja i zarządzanie, Oficyna Wydawnicza Antykwa, Kraków.
  • Obłój K. (1992), Strategiczna diagnoza firmy, "Businessman Magazyn", nr 10.
  • Obłój K. (1993), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Rychlewski C. (1998), Wygrać mogą mądrzy i leniwi, "Prawo i Gospodarka".
  • Urbaniak M. (1999), Benchmarking - sztuka kopiowania, "Manager", nr 1.
  • www .umbrella.org.pl 20.10.2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119444967

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.