PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 369--377
Tytuł artykułu

Merchandising jako nowoczesna metoda w zarządzaniu sprzedażą detaliczną

Warianty tytułu
Merchandising as a New Method of Retailing Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu przybliżenie merchandisingu jako innowacyjnej metody zwiększającej efektywność zarządzania sprzedażą detaliczną. Autorka postuluje, że każda organizacja zarówno producent, jak i właściciel jednostki handlowej – powinna dążyć do wypracowania strategii działań merchandisingowych dla własnej marki, grupy asortymentowej produktów czy też sklepu w celu optymalizowania efektów zarządzania spółką oraz jak najlepszego dostosowania się do aktualnych oczekiwań klientów.
EN
The lecture presents merchandising as a new method of retailing management. The most important role of merchandising is connected with the company's effectiveness and client's satisfaction. In Poland its importance is still growing. The result of the research shows that a lot of companies do not have their regular merchandising policy. That's why the author describes definition, roots, aims and tools of the company's effective merchandising strategy. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Cox R., Brittain P. (2000), Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E. (1998), Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa.
  • Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Kotra K., Pysz-Radziszewska A. (2001), Marketing w teorii i praktyce, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  • Kramer T. (2004), Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomii, Warszawa.
  • Kwarciany M. (2005), Zakupy pod wpływem impulsu, "Marketing w Praktyce", nr 4.
  • Laszczak M. (1996), Psychologia w marketingu, "Marketing w Praktyce", nr 11.
  • Levy M., Weitz B. (2004), Retailing Managment, McGraw-Hill Irwin, New York.
  • Rozwadowska B. (1995), Merchandising jako metoda aktywizacji sprzedaży, "Marketing i Rynek", nr 1.
  • Rydel M. (2001), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
  • Rudnicki L. (1996), Zachowania konsumentów na rynku, AE, Kraków.
  • Stopczyński D. (1996), Sztuka merchandisingu, "Marketing w Praktyce", nr 12.
  • Sztucki T. (1998), Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa.
  • Underhill P. (2001), Dlaczego kupujemy? , MT Biznes, Warszawa.
  • Wiśniewski A. (1995), Marketing, WSiP, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119785298

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.