Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Merchandising as a New Method of Retailing Management
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł ma na celu przybliżenie merchandisingu jako innowacyjnej metody zwiększającej efektywność zarządzania sprzedażą detaliczną. Autorka postuluje, że każda organizacja zarówno producent, jak i właściciel jednostki handlowej – powinna dążyć do wypracowania strategii działań merchandisingowych dla własnej marki, grupy asortymentowej produktów czy też sklepu w celu optymalizowania efektów zarządzania spółką oraz jak najlepszego dostosowania się do aktualnych oczekiwań klientów.
The lecture presents merchandising as a new method of retailing management. The most important role of merchandising is connected with the company's effectiveness and client's satisfaction. In Poland its importance is still growing. The result of the research shows that a lot of companies do not have their regular merchandising policy. That's why the author describes definition, roots, aims and tools of the company's effective merchandising strategy. (original abstract)
Rocznik
Strony
369--377
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cox R., Brittain P. (2000), Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa.
- Foxall G.R., Goldsmith R.E. (1998), Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa.
- Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Kotra K., Pysz-Radziszewska A. (2001), Marketing w teorii i praktyce, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
- Kramer T. (2004), Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomii, Warszawa.
- Kwarciany M. (2005), Zakupy pod wpływem impulsu, "Marketing w Praktyce", nr 4.
- Laszczak M. (1996), Psychologia w marketingu, "Marketing w Praktyce", nr 11.
- Levy M., Weitz B. (2004), Retailing Managment, McGraw-Hill Irwin, New York.
- Rozwadowska B. (1995), Merchandising jako metoda aktywizacji sprzedaży, "Marketing i Rynek", nr 1.
- Rydel M. (2001), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
- Rudnicki L. (1996), Zachowania konsumentów na rynku, AE, Kraków.
- Stopczyński D. (1996), Sztuka merchandisingu, "Marketing w Praktyce", nr 12.
- Sztucki T. (1998), Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa.
- Underhill P. (2001), Dlaczego kupujemy? , MT Biznes, Warszawa.
- Wiśniewski A. (1995), Marketing, WSiP, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119785298