PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 422--431
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą i strategiczna karta wyników jako czynnik skuteczności zarządzania strategicznego

Warianty tytułu
Knowledge Management and Balanced Scorecard as Factors of Effectiveness in Strategic Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem referatu jest wskazanie na wybrane analogie między zarządzaniem strategicznym a zarządzaniem wiedzą i strategiczną kartą wyników oraz na wzajemne przenikanie się tych koncepcji. Zdaniem autorki, omówione koncepcje dobrze się uzupełniają i połączenie ich w jeden spójny system pozwoliłoby na wyeliminowanie z każdej z nich pewnych braków. Połączenie to może dać efekt synergiczny w postaci zwiększenia skuteczności zarządzania.
EN
The aim of this paper is to describe the significance and the characterization of Knowledge Management, Balanced Scorecard and Strategic Management. The article presents a few correlations between all of these conceptions allowing for increase the company's competitiveness and effectiveness of implementation of strategy. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Edvinsson L., Malone M. (2001), Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa.
  • Friedag H.R., Schmidt W. (2003), My Balanced Scorecard, C.H. Beck, Warszawa.
  • Glińska-Neweś A., Kalińska M. (2004), Kulturowe uwarunkowania wdrażania strategii polskich przedsiębiorstw, [w:] Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, t. 1, red. A. Stabryła, AE, Kraków.
  • Grudzewski W., Hejduk I. (2005), Zarządzanie wiedzą w organizacjach, "E-mentor", nr 1.
  • Kubacka-Góral K. (2004), Bariery implementacji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach i możliwości ich przezwyciężania, [w:] Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, tom 1, red. A. Stabryła, AE, Kraków.
  • Kaplan R., Norton D. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
  • Mikuła B. (2001), Modele i metody zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym firmy, [w:] Kapitał intelektualny, red. A. Pocztowski, Nowy Sącz.
  • Porter M.E. (2001), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Probst G., Raub S. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119785321

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.