Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono i omówiono kilka rodzajów auditu. Zwrócono uwagę na strategię konkurencji i przewagę konkurencyjną. Ukazano również rolę auditów w poszukiwaniu informacji związanych z konkurencyjnością.
Twórcy
autor
Bibliografia
- P. Doyle, What are the exelent companies?, „Journal of Marketing Management „April 1992.
- Konkurencyjność przedsiębiorstw. Nowe podejście, (red.) E. Skawińska, PWN, Warszawa - Poznań, 2002, s. 15.
- E. Kreier, J. Łuczak, ISO 9000. Łatwy i skuteczny sposób uzyskania certyfikatu jakości, t. 2, Forum, Poznań 2003, s. 8/1.1-2.
- B. Majecka, Kształtowanie zachowań warunkujących zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, w: red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z nteresariuszami. SGH, Warszawa 2005.
- Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003, str. 275.
- Z. Pierścionek, Źródła rynkowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji", nr 10, 2005.
- PN-EN ISO 9004-2000 „Systemy zarządzania jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania".
- M.E. Porter, Competitive advantage. Creating and sustaining superior performance. The Free Press, New York, 1985 r., str. 1.
- E. Skrzypek, Audit. Instrument weryfikacji skuteczności działania systemów jakości w przedsiębiorstwie. PTE Lublin 1994.
- W. Wrzosek, Przewaga konkurencyjna, „Marketing i Rynek", nr 7, 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119940582