Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Creativity as an Essential Feature of Managing a Small and a Medium-Size Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule skupiono uwagę na pierwszej fazie rozwoju przedsiębiorstwa zgodnie z koncepcją L. Greinera, tj. fazie rozwoju przez kreatywność i omówiono przyczyny oraz sposoby przezwyciężania pierwszego kryzysu. Zawarto analizę przygotowań małych i średnich przedsiębiorstw do przejścia z fazy kreatywności do fazy rozwoju przez wytyczne.
The author analyses the first phase of organization growth according to Greiner, i.e. the creativity stage, adjusting Greiner's assumptions to Polish conditions. In the article there is also an analysis of preparations of companies to transition from the creativity stage to the stage of directions. (original abstract)
Rocznik
Strony
528--532
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Czerska M., Rutka R. (2004), Strategie przedsiębiorstw w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Fourier Ch., (1993), Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem. Podejście praktyczne, Warszawa.
- Greiner L.E. (1972), Evolution and Revolution as Organizations Grow, "Harvard Business Review", July-August.
- Skalik J., (1998), Zmiana warunkiem sukcesu. Wyzwania dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 803, AE, Wrocław.
- Wawrzynek Ł., Szumowski W., Sudoł T. (2004), Strategie przedsiębiorstw w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000120694562