PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 4 | nr 1119 | 70--81
Tytuł artykułu

Zarządzanie przez wartość jako metoda wspomagająca tworzenie wartości dla właścicieli przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Value Based Management as a Method of Aiding Creating Value for Shareholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano coraz bardziej popularną koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, określaną jako zarządzanie przez wartość (VBM - Value Based Management). Tę koncepcję zarządzania można traktować jako proces ciągły, na który składają się cztery etapy tj.: formułowanie i ocena strategii przedsiębiorstwa, przekładanie celów strategicznych na cele operacyjne, podejmowania działań i monitorowanie stopnia osiągnięcia celów, wynagradzanie kadry menedżerskiej i pracowników.
EN
The article presents one of the recently most popular method of management that aids creating value for shareholders. At the beginning the author points at the reasons for recognizing creating shareholders' value as a main goal of companies. Then there are quoted some of the definitions of value based management. In the main part of the paper there are presented characteristics of value based management stages. As the most important rule in creating shareholders' value the author finds the necessity of keeping continuity between different stages of value based management.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Black A., Wright P., Bachman J.E., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Campbell A., Goold M., Alexander M., Corporate - Level Strategy. Creating Value in the Multi business Company. John Wiley & Sons Inc., New York 1994.
  • Campbell A., Goold M., Alexander M., Corporate Strategy: The Quesor Parenting Advantage, "Harvard Business Review" March - April 1995.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena: mierzenia i kształtowanie wartości firm, WIG-Press, Warszawa 1997.
  • Knight J.A., Value Based Management. Developing a Systematic Approach to Creating Share-holder Value, McGraw-Hill 1998.
  • Łada-Cieślak M., Nowoczesne budżetowanie operacyjne, "Przegląd Organizacji" 2000, nr 1.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Porter M.E., What is strategy. "Harvard Business Review", listopad/grudzień 1996.
  • Prahalad C.K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", maj- czerwiec 1990.
  • Rappaport A., CFOs Strategists: Forging Common Framework, "Harvard Business Review", maj - czerwiec 1992.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 2000.
  • Strategie wzrostu wartości, red. A. Szablewski, Poltext, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000120709707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.