Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wraz z rozwojem współpracy między bankami a ich klientami pojawiają się nieporozumienia wymagające rozstrzygnięć przez instancje zewnętrzne. Od 2002 r. oprócz sądów powszechnych funkcję taką spełnia Bankowy Arbitraż Konsumencki działający przy Związku Banków Polskich. O wadze tej instytucji świadczy fakt, że na 3147 spraw rozpatrywanych w ciągu pierwszych 4 lat działalności tylko w 5 przypadkach niezadowoleni z orzeczeń arbitra konsumenci odwołali się do sądów powszechnych. Wyroki zgodne z orzeczeniem arbitra zapadły w trzech z nich. Rozpoznania sporu w tym trybie może żądać klient banku, który w wyniku nienależytego wykonania przez bank umowy poniósł szkodę. Artykuł wyjaśnia zasady funkcjonowania arbitrażu bankowego.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000120881266